У початок

Через низький попит на південних напрямках постачань зменшуються премії на дизпальне

Слабка реалізація на внутрішньому ринку сприяє подальшому скороченню обсягів закупівель імпортного дизпального. За вісім днів березня українські компанії розмитнили 128,3 тис. тонн, це на 23% менше, ніж за аналогічний період лютого.

Різке падіння обсягів постачань продукту з південного напрямку у лютому призвело до зниження вартості фрахту для танкерів, що транспортують дизпальне до чорноморських і дунайських портів. У свою чергу це позначилося на обсягах премій, які встановлюють трейдери при формуванні цін на ресурс.

За даними еnkorr, минулого тижня автомобільні партії дизпального з дунайських терміналів пропонувалися за +$90-150/т до середземноморських котирувань. «Ми продаємо продукт за +$90/т, але навіть така ціна не викликає ажіотажу через велику кількість російського дизпального у регіоні», — розповідає трейдер, який постачає паливо до одного з терміналів на Дунаї. Інші учасники ринку також зазначають, що більш дешеве російське паливо чинить тиск на ціни операторів, які продають цілком легальний продукт.

У чорноморських портах умови продажу також змінилися, з терміналів у Констанці й Бургасі дизпальне минулого тижня продавалося за +$75-90/т, хоча у лютому нижче, ніж +$90, пропозицій звідти не було. Премії на автомобільні партії дизелю з терміналів у Русе не змінились і складають $90-120.

На північному напрямку постачань ситуація майже не змінилася. Минулого тижня зі східних терміналів Польщі автомобільні партії продаються з преміями $95-120. На балтійських терміналах дизпальне пропонується з преміями $115-130 до північно-європейських котирувань. Низький попит з боку українських покупців зберігається. «Запитів багато, продажів мало. Ми намагалися домовитися з одним із великих споживачів дизпального в Україні про відвантаження залізницею, але нам відповіли, що всі вагони стоять залиті», — розповідає польський трейдер.

На початку ринку Європи зберігається профіцит дизельного палива. Також на ситуацію у регіоні впливає велика кількість, 4,4 млн барелів станом на 5 березня, російського продукту, що зараз перебуває на танкерах і поки не знайшло свого покупця. Втім, зарубіжні постачальники сподіваються, що найближчими тижнями ситуація буде змінюватися за рахунок збільшення попиту серед аграрних компаній і початку сезону ремонтних робіт на НПЗ. У березні мав стартувати ремонт на НПЗ Shell у Пернісі, у квітні технічні роботи проводитимуться на заводах у Шведті й Плоцьку. Крім того, у квітні зазвичай починаються профілактичні заходи й на російських заводах. Скорочення виробництва на заводах і сезонне зростання попиту сприятиме зменшенню профіциту дизпального у Європі.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти