Слабка реалізація на внутрішньому ринку сприяє подальшому скороченню обсягів закупівель імпортного дизпального. За вісім днів березня українські компанії розмитнили 128,3 тис. тонн, це на 23% менше, ніж за аналогічний період лютого.
Різке падіння обсягів постачань продукту з південного напрямку у лютому призвело до зниження вартості фрахту для танкерів, що транспортують дизпальне до чорноморських і дунайських портів. У свою чергу це позначилося на обсягах премій, які встановлюють трейдери при формуванні цін на ресурс.
За даними еnkorr, минулого тижня автомобільні партії дизпального з дунайських терміналів пропонувалися за +$90-150/т до середземноморських котирувань. «Ми продаємо продукт за +$90/т, але навіть така ціна не викликає ажіотажу через велику кількість російського дизпального у регіоні», — розповідає трейдер, який постачає паливо до одного з терміналів на Дунаї. Інші учасники ринку також зазначають, що більш дешеве російське паливо чинить тиск на ціни операторів, які продають цілком легальний продукт.
У чорноморських портах умови продажу також змінилися, з терміналів у Констанці й Бургасі дизпальне минулого тижня продавалося за +$75-90/т, хоча у лютому нижче, ніж +$90, пропозицій звідти не було. Премії на автомобільні партії дизелю з терміналів у Русе не змінились і складають $90-120.
На північному напрямку постачань ситуація майже не змінилася. Минулого тижня зі східних терміналів Польщі автомобільні партії продаються з преміями $95-120. На балтійських терміналах дизпальне пропонується з преміями $115-130 до північно-європейських котирувань. Низький попит з боку українських покупців зберігається. «Запитів багато, продажів мало. Ми намагалися домовитися з одним із великих споживачів дизпального в Україні про відвантаження залізницею, але нам відповіли, що всі вагони стоять залиті», — розповідає польський трейдер.
На початку ринку Європи зберігається профіцит дизельного палива. Також на ситуацію у регіоні впливає велика кількість, 4,4 млн барелів станом на 5 березня, російського продукту, що зараз перебуває на танкерах і поки не знайшло свого покупця. Втім, зарубіжні постачальники сподіваються, що найближчими тижнями ситуація буде змінюватися за рахунок збільшення попиту серед аграрних компаній і початку сезону ремонтних робіт на НПЗ. У березні мав стартувати ремонт на НПЗ Shell у Пернісі, у квітні технічні роботи проводитимуться на заводах у Шведті й Плоцьку. Крім того, у квітні зазвичай починаються профілактичні заходи й на російських заводах. Скорочення виробництва на заводах і сезонне зростання попиту сприятиме зменшенню профіциту дизпального у Європі.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти