Протягом тижня ціни на дизельне пальне не мали сталої динаміки. Проте реалізацію учасники ринку визнають як цілком задовільну, до того ж як на півдні, так і на заході.
За тиждень європейські котирування у середньому зросли на $10/т (0,40 грн/л). Основний приріст відбувся 20 березня, коли котирування за день додали $8,5/т, до $652-678/т залежно від напрямку.
На тлі стабільних ф’ючерсів «південні» трейдери не стали реагувати на зростання цін в Європі. Тим паче коли в їхніх планах було продати якнайбільше ресурсу напередодні вихідних.
«Сьогодні на ринку вакханалія – хто що хоче, те й називає (йдеться про ціни – ek)», – зазначили в одній із компаній.
- станом на 20:30 21 березня
Ще одною причиною різноманіття цін, як вважають окремі трейдери, може бути нестача обігових коштів.
Як вважає один із трейдерів, з цієї причини 21 березня міг вийти на ринок і «Єксон», який запропонував сокарівський дизель із плановим відвантаженням 26 березня за однією з найнижчих цін у регіоні (42,30 грн/л). Компанія, більш відома колись як «Трейд Комодіті», також відома дивним ціноутворенням упродовж усієї історії свого існування, не зраджує собі й сьогодні. «Єксона» не було чутно з середини січня, і деякі плекали деякі надії, але, як бачимо, компанія повернулась на ринок знову.
Але цього разу знайшовся той, хто запропонував навіть нижче від «трейдів» – «Пейд» (42,20 грн/л). Дивина у тому, що загалом структура нечасто виходить на широкий ринок, надаючи перевагу прямим постачанням давно сформованому пулу споживачів.
У цілому станом на 21 березня більшість пропозицій коливалися +/- 42,70 грн/л («Нексен Ойл», УНТК, «Мартін Трейд», ЗНГК, «Кворум-Нафта», «Дюваль компані» та ін.).
Надходження ресурсу на південь пришвидшилося в другій декаді березня. Попри ремонт на НПЗ Hellenic Petroleum, завод ще відвантажує продукт, а мінімальні відправлення очікуються у квітні.
Зараз у Греції вже вантажать літнє пальне, коли з Румунії продовжує їхати «зима». Пропонують «літо» і в Туреччині.
Щодо обсягів, то за тиждень постачання з Румунії зросли з 25,6 тис. т до 41,9 тис. т, з Греції — з 8,2 до 23,7 тис. т. Один із чинників збільшення імпорту з цих країни, як вважають деякі компанії, є запланованим.
«Думаю, що на початок березня ніхто не планував багато везти, попиту то не було. Тоді навіть не всі встигли законтрактувати обсяги на місяць», – зазначив один зі співрозмовників.
Основними південними постачальниками були Vitol (26,4 тис. т) і Hellenic Petroleum (23,7 тис.т).
Аграрії на заході потроху починають нарощувати обсяги закупівлі пального. Ціни на дизель у прикордонних областях коливаються у межах 43,60-45 грн/л. На нижній межі пропонують пальне в «Юкас Петроліум», трохи дорожче — у ЗПЕК, «Нексен Ойл». Вище від 44 грн/л — у «АТ Енерго Трейд», «Мартін Трейд», «Дюваль компані», УНТК, «Вог Трейд».
Постачання з Польщі й Литви, з 10 по 16 березня, сумарно становили 55 тис. т, з яких 86% залізницею. З Польщі загалом було відвантажено 45,8 тис. т (+35% порівняно з тижнем раніше), з Литви — 9,2 тис. т (-15%).
З 24 по 30 березня вартість дизелю Orlen Lietuva зменшиться на $21/т, до $700-714/т. В українських трейдерів ціни на литовський ресурс просіли на 0,90 грн/л, до 41,70-42,20 грн/л.
На початок тижня компанії прогнозують зростання надходження пального на південь, що при більш-менш стабільних ф’ючерсах може призвести до зниження цін.
«Попит на пальне на цьому напрямку протримається ще півтора-два тижні, потім буде кращим на заході країни», – вважає один із трейдерів.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти