У початок

Ціни на нафту, залежність від імпорту і зовнішня кон'юнктура – експерт назвав причини зростання цін на LPG

Також є російською мовою

Причиною рекордного зростання цін на скраплений газ в Україні в серпні стало підвищення глобального попиту на цей вид нафтопродукту з боку нафтохімічних виробництв, що наклалося на критичну залежність від імпортних постачань продукту. Про це в авторській колонці для «НВ.Бізнес» пише аналітик Консалтингової групи «А-95» Артем Куюн.

«Перша причина – ціни на нафту. У липні-серпні ціни на Brent перевищили $70 уперше з кінця 2018 року і потягнули за собою всі похідні нафти, зокрема й LPG. Однак в останні роки газ усе частіше живе своїм, окремим від нафти життям», – пише він.

Такі зміни, на думку експерта, частково обумовлено структурою споживання газу в світі, яка сильно відрізняється від української. Головні сфери застосування скрапленого газу – домогосподарства (опалення + приготування їжі) і нафтохімія, на них припадає понад 70% попиту. Саме ці сектори диктують глобальний попит на LPG, і саме вони вистрілили в локдаун.

«Закриті по домівках люди почали більше палити газу в балонах і краще опалювати житло. Наприклад, в Індії, де комунально-побутове споживання газу розвинене як ніде, в 2020 р. LPG було спожито більше, ніж моторних палив. Країна споживає в 13-14 разів більше скрапленого газу, ніж Україна», – пише А.Куюн.

Крім того, він відзначає, що сьогодні нафтохімія – основний локомотив цін на скраплений газ у світі.

«Один із епіцентрів попиту на скраплений газ перебуває в США. Американці зазвичай не знали, куди його дівати, і тому за останні роки стали впливовими постачальниками скрапленого газу в Європу й Азію. Бувало, «молекули свободи» досягали і наших берегів. Але зараз ситуація змінилася, Штати освоїли внутрішнє перероблення свого LPG, а зникнення такого обсягу з європейського ринку запустило ціни в космос», – каже експерт.

Він також додав, що в розпал автомобільного сезону споживання автогазу сильно виросло не тільки у Україні, а й у Польщі, й на Балканах, і в Росії, де популярність LPG набирає обертів. Все це, за словами А.Куюна, дало додатковий стимул для здорожчання.

На думку експерта, на зниження цін на скраплений газ сьогодні можуть вплинути лише фундаментальні чинники: вартість нафти, зниження попиту з боку нафтохімії, падіння автомобільної активності.

«І якщо сезон поїздок до середини вересня скінчиться, то ціни на нафту і попит на упаковку прогнозувати неможливо. Єдине, що здається неминучим, так це закінчення епохи дешевого газу», – резюмує він.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти