У початок

«Бодяга» загрожує транспорту держструктур – ІСЕ

Також є російською мовою

Технічний стан транспорту державних установ і об'єктів критичної інфраструктури перебуває під серйозною загрозою через перехід на пальне мереж-дискаунтерів. Про це йдеться у заяві директора Інституту споживчих експертиз (ІСЕ) Юрія Чорнобривця.

За його словами, з 2020 року інститут став фіксувати все більше порушень, а неякісного бензину і дизеля стало в рази більше, причому перевищення норм вимірюються сотнями разів.

«Основна маса виявлених порушень припала на мережі так званих дискаунтерів – досить великі мережі всеукраїнського масштабу на кшталт «БРСМ-Нафта», Motto, «Брент Ойл» і т.д.. Таке експерти бачили тільки в 90-х і 2000-х роках», – написав Чорнобривець.

Він підкреслив, що подібні мережі АЗС за рахунок аномально низьких цін вигравали тендери на закупівлю пального державними структурами, парки яких почали виходити з ладу.

«Подібні мережі АЗС за рахунок дуже низьких цін вигравали тендери на закупівлю пального цими структурами, після чого їхні автопарки масово стали. А грошей на ремонт автомобілів у результаті заправки «бодягою» закладено не було. Інститут передав за запитом результати досліджень у ці структури для подальших розглядів у суді. Але суди справа довга, і далеко не факт, що вдасться довести провину «бодяжників». А працювати ж потрібно щодня, без транспорту залишаються злкрема й об'єкти комунальної інфраструктури», – уточнив директор ІСЕ.

Чорнобривець також заявив, що після систематичного ігнорування повідомлень експертів інституту про виявлення некондиційного пального було прийнято рішення про зупинення програми моніторингу якості пального в мережах «БРСМ-Нафта» і Motto, припинення дії договорів і про демонтаж стікерів на колонках АЗС, які інформували клієнтів цих мереж про проведення моніторингу якості палива.

«Подія викликала великий резонанс, в ІСЕ навіть стали надходити погрози від однієї з вищезазначених мереж», – розповів він, додавши, що попри припинення співпраці стікери так і залишилися висіти на колонках мереж «БРСМ-Нафта» і Motto, вводячи в оману споживачів.

Як повідомляв enkorr, квітневе дослідження Інституту споживчих експертиз, в об'єктиві якого опинився бензин А-92, показало перевищення норм вмісту сірки і бензолу в зразках SunOil і Мotto, а в пальному, закупленому на станціях «БРСМ» і SunOil, було виявлено сліди амінів – токсичної речовини, забороненої до використання в паливах не тільки в Україні, але і в Європі й США. У результаті інститут був змушений заявити про припинення програм маркетингової підтримки зазначених мереж.

За результатами травневого дослідження бензину марки А-95, проведеного цим же інститутом, порушення якісних показників продукту було виявлено у «БРСМ-Нафта», Мotto, SunOil і «Ас Ойл».

У червні Інститут споживчих експертиз з'ясував, що дизельне пальне мереж АЗС «БРСМ-Нафта», Мotto і «Брент Ойл» має багаторазове перевищення показників сірки в своєму складі. Наприклад, у «БРСМ-Нафти» більш ніж семиразове перевищення (76,7 мг/кг), «Брент Ойл» має більш ніж двадцятикратне перевищення (208 мг/кг), а «рекордсменом» є мережа Мotto, в зразку палива якої виявили 647 мг/кг сірки.

Згідно з даними enkorr, основні обсяги нафтопродуктів, що реалізуються в мережах SunOil, Мotto, «БРСМ» і «Брент Ойл», припадають на виробництво міні-НПЗ. Бізнес «БРСМ-Нафти» охоплює міні-НПЗ у Гадячі (належить ТОВ «Стандарт Ойл 2000»), «Сан Ойл» пов'язана з чотирма міні-НПЗ у Харківській і Полтавській областях, Мotto і «Брент Ойл» були помічені в торгівлі нафтопродуктами виробництва найбільшого міні-НПЗ в Мерефі (Харківська область).

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти