У початок

Без «октану» і з амінами: ІСЕ знову виявив невідповідності в бензині дискаунтерів

Також є російською мовою

Інститут споживчих експертиз у травні 2021 р. провів дослідження якості бензину марки А-95 на автозаправних станціях ОККО, SHELL, PARALLEL, KLO, Prime, «Укрнафта», Avantage 7, «Фактор», «БРСМ-нафта», Мotto, Sun Oil і «АС Ойл», ідеться у повідомленні ІСЕ.

Пальне було досліджено на відповідність нормативам профільного ДСТУ 7687: 2015 (бензин А-95 Євро-5). Зразки було перевірено за основними параметрами – октановим числом, вмістом сірки і масовими частками ароматичних вуглеводнів і бензолу, а також на вміст заборонених октанопідвищуючих присадок – амінів.

За результатами перевірки, до числа аутсайдерів з порушеннями якісних показників продукту потрапили чотири зразки, які було придбано в мережах «БРСМ-Нафта», Мotto, Sun Oil і «АС Ойл». У всіх чотирьох випадках було виявлено менше за норму «октану» – «БРСМ-Нафта» (92,8 од.), Мotto (94,2 од.), Sun Oil (94 од.) та «АС Ойл» (88,2 од.).

«Загалом такі показники октанового числа свідчать про кустарне походження пального, з заводу таке пальне не вийшло б», – відзначили в інституті.

Крім цього, вміст сірки було перевищено більш ніж у півтора раза в зразках Sun Oil і «АС Ойл», у них же по бензолу було відзначено півтораразове перевищення, і більш ніж дворазове – у Мotto. Аміни було виявлено в зразку Sun Oil.

Відзначимо, ці чотири мережі позиціонують себе як дискаунтери, тобто мають більш низьку ціну на стелах, на відміну від преміум- і середнього сегментів АЗС.

Тим часом в інституті відзначили, що за всіма якісними показниками, які перевірялися, пальне, що реалізується компаніями SHELL, ОККО, PARALLEL, KLO (SHEBEL) і PPIME, відповідає нормам. При цьому за октановим числом у всіх цих мереж виявлено «запас» в районі одиниці – найбільший у ОККО – 96,2 од., SHELL – 96,2 од. і Prime – 96 од..

Реалізовувана «п'ятірка» на станціях Avantage 7, «Фактор» та «Укрнафта», за даними дослідження, відповідає всім вимогам ДСТУ, але без «запасу» (див. табл.).

Як повідомляв enkorr, квітневе дослідження Інституту споживчих експертиз, в об'єктиві якого опинився бензин А-92, показало перевищення норм вмісту сірки і бензолу в зразках SunOil і Мotto, а в пальному, закупленому на станціях «БРСМ» і SunOil, було виявлено сліди амінів – токсичної речовини, забороненої до використання в паливах не тільки в Україні, але і в Європі і США. У результаті інститут був змушений заявити про припинення програм маркетингової підтримки зазначених мереж.

 (дослідження за ДСТУ 7687:2015) Октанове число (дослід. метод) (норматив – не менше 95 од.) Вміст сірки, (норматив не більше 10 мг/кг) Масова частка ароматичних вуглеводнів (в %, не більше 35)
SHELL 96,2 3,9 29,4
ОККО 96,2 4 28,1
PARALLEL 95,9 5,2 29,5
KLO (SHEBEL) 95,9 5,3 31,5
PPIME 96 5,3 34,2
Avantage 7 95, 3 5,1 32,5
Фактор 95,5 5,7 31,2
Укрнафта 95,8 6,1 34,5
БРСМ-Нафта 92,8 3,4 27,4
SunOil 94 17,7 19,2
Мotto 94,2 5,5 11,8
АС-ойл 88,2 14,8 23

АЗС (дослідження за ДСТУ 7687:2015) Масова частка ароматичних амінів (ММА, МЕА, в %, відсутність)
ОККО Відсут. 
SHELL Відсут. 
KLO (SHEBEL) Відсут.
PPIME Відсут.
Parallel Відсут.
Фактор Відсут.
Мotto Відсут.
SunOil 1,8
Укрнафта         Відсут.
БРСМ-Нафта Відсут.
Avantage Відсут.
АС-ойл Відсут.

Довідка enkorr

Інститут споживчих експертиз (ІСЕ) – незалежна громадська організація, створена для проведення експертиз різноманітних товарів і послуг на території України. Свою роботу інститут почав в 2003 році. За цей час організація зарекомендувала себе як об'єктивна незалежна структура, з високим рівнем довіри з боку споживачів.

За час своєї роботи інститутом було проведено

  • 15 досліджень моторних масел (синтетика, напівсинтетика, мінеральне, різних класів API);
  • 177 досліджень автомобільних палив (А-95, А-95 «преміум», А-92, А-76, ДП), з них 76 по Києву і 101 – у регіонах;
  • 7 досліджень гальмівної рідини;
  • 14 досліджень омиваючої рідини;
  • 2 дослідження рослинного масла;
  • 34 дослідження алкоголю;
  • 55 досліджень м'яса і м'ясопродуктів та інші дослідження.
Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти