Суттєве зростання європейських котирувань у середині тижня розвернуло ціни на дизельне пальне у бік зростання. Але значна кількість пропозицій не дозволила трейдерам повністю відіграти зростання зовнішнього ринку. Це знову змусило їх балансувати на межі збитків.
За перші два дні тижня у країну було імпортовано близько 60 тис. т ДП, які рівномірно розподілились між півднем і заходом.
Загалом із початку жовтня середньодобове постачання дизпального зросло на 5%, до 17,3 тис. т, порівняно з вереснем.
Зі слів учасників ринку, найближчим часом ситуація з профіцитом навряд чи зміниться.
«Зменшення обсягів постачання однією компанію нічого не змінить. А більшість не збирається цього робити. Тому і маємо хронічний профіцит», – зазначив один із трейдерів.
Коли постачання одних зменшуються або припиняються, наприклад, як було з «Континенталь Трейд», на їхнє місце приходять нові або нарощують обсяги старі імпортери. Так, наприклад, «Арстак», який хронічно утримує найдешевші пропозиції, за 20 днів жовтня імпортував близько 15 тис. т ресурсу, тоді як у вересні було у півтора раза менше. Також майже у півтора раза зросли постачання від «Ексон Юк» (група «Трейд Комодіті»), яка також постійно посідає нижні цінові сходинки.
Наростили постачання й такі потужні гравці як «АТ Енерго Трейд» (колишня «Альянс Енерго Трейд»), Західна нафтогазова компанія й УНТК. Цікаво, що ці компанії завжди дотримуються середньоринкових цін. Та ж «АТ Енерго Трейд» на тижні пропонувала дизпальне за 41,30 грн/л, у той час, як боротьба на ринку точилася в діапазоні 40,30-41,10 грн/л.
Наразі імпортери переходять на зимовий або на так званий «міжсезонний» ресурс, при цьому дисконтуючи залишки літнього.
«На тижні промайнула пропозиція «літа» за 40,10 грн/л», – каже один з імпортерів.
Не тільки літній зараз недораховує маржу. На 25 жовтня премії на дизпальне у портах Дунаю становили біля $68-80/т до котирувань CIF Med, що в кращому разі покриває тільки різні додаткові витрати.
«Наразі (25 жовтня – k) собівартість дизелю на півдні близько 40,20-40,50 грн/л без урахування податкового навантаження», – розповіли в одній із компаній.
На заході премії у середньому становили $106-112/т до котирувань CIF NWE, що теж не передбачало помітного заробітку трейдера.
Наприкінці тижня вартість ресурсу на цьому напрямку становила 41,83-44,75 грн/л.
З 14 по 20 жовтня постачання ресурсу через західний кордон зросло на 21%.
І якщо основні напрямки імпорту зростали, то Литва продовжує працювати на мінімумі через ремонт НПЗ Orlen Lietuva. Трейдери очікують, що простій заводу триватиме ще два тижні. З 28 жовтня по 3 листопада ціни на дизель литовського виробника майже не змінилися і становлять $729-746/т. Залишилися майже без змін і пропозиції від українських виробників: 40,40-41,30 грн/л залежно від базису.
Постачання з Румунії зменшилися на 12%, до 45,1 тис. т, з яких 24% (11 тис. т) припадає на пальне з США. Ще тижнем раніше обсяги американського дизелю становили всього 0,1 тис. т. Суттєве зростання обумовлене надходженням у Констанцу близько 80 тис. т дизелю з США.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти