У лютому 2025 р. імпорт бензину становив 78,6 тис. т. Це один з найменших показників місячних постачань протягом року, але разом з тим імпорт у січні-лютому поточного року був кращим за тогорічний «мертвий» сезон на 7%. Про це повідомили у Консалтингової групи «А-95».
Потепління з півдня
Основні обсяги надійшли з Румунії – 19,1 тис. т, що становить 24% від загального імпорту. Майже весь обсяг надійшов від OMV, за винятком трьох машин від Oscar. Зазначимо, що поновив імпорт з Румунії WOG, завізши одразу 2 тис. т бензину.
Зі слів трейдерів, ціна на залізничні партії румунського ресурсу залишається досить високою, тому більший інтерес викликають морські партії. Крім того, OMV Petrom попрацював над щільністю бензину, він тепер більш легкий, що додало комерційної привабливості.
Постачання з заходу знизилися на 26%, до 49,8 тис. т. Обсяги майже порівну розділились між Польщею, Литвою і Німеччиною – по 16 тис. т.
PKN Orlen втратив 28% (12,8 тис. т), тоді як Unimot набув 26% (2,9 тис. т). Це результат розпочатої у січні програми залізничних постачань німецького бензину з НПЗ у Шведті. Терм-контракт з Unimot уклала OKKO, яка, схоже, продовжує формувати диверсифіковану систему імпорту.
Хоча Orlen провалився в лютому на третину, 28,4 тис. т бензину з Польщі й Литви зберегли за концерном статус найбільшого постачальника в Україну.
Небагато, але стабільно качають з Молдови – 9,6 тис. т. Як бачимо, сформований 2022 року канал постачання для невеликих трейдерів продовжує працювати й має своїх прихильників.
Імпорт з Німеччини зменшився на 24%, до 15,7 тис. т. Тут «попливли» всі: і ОККО, й «Укрнафта», і навіть UPG. Вільний бензин з НПЗ Holborn у невеликих кількостях підхопили «БРСМ» і «Маркет».
Передовики виробництва
Минулого місяця у ТОП-10 імпортерів бензину потрапили винятково ритейлери, що в умовах зимового скорочення споживання цілком логічно. Зокрема рейтинг тимчасово покинули УНТК і «АТ Енерго Трейд», які з усім тим привезли 1,2 і 0,8 тис. т відповідно.
На місце гуртовиків автоматично заїхали в «десятку» VST і «БРСМ». Перша – власник найбільшої мережі старих порожніх АЗС – примудрилась привезти 2 тис. т румунського бензину.
Трійка лідерів лишається стабільною і цьому складу зміни найближчим часом не загрожують. Це ОККО, WOG і UPG, на яких сумарно припало 64% загального імпорту. Всі втратили обсяги, але низький сезон не залишав особливих варіантів.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти