Наприкінці травня польські постачальники оголосили про зниження премій на залізничні партії ДП. Проте українські імпортери роблять ставку на південь, оскільки в червні привезти продукт із Румунії чи дунайських терміналів коштуватиме дешевше попри покращення цінових умов у Польщі.
Премії до котирувань CIF NWE на червневі обсяги дизпального у вагонах, що пропонували приватні компанії, зменшилися на $9-11/т і становлять $73-80/т на умовах DAP без урахування ескалації. Учасники ринку також повідомили, що концерн Orlen зменшив націнки на $10/т на відвантаження з термінала в Журавиці.
Польським постачальникам довелося зменшити націнки на залізничні партії через слабкий попит з боку великих українських компаній.
«На червень ми продали менше поїздів, оскільки деякі компанії воліли купувати більш дешевий ресурс на півдні», — розповів польський трейдер.
Варто зазначити, що у польських постачальників був маневр для зниження, оскільки премії на морські партії дизелю у червні впали на $9-10/т, до +$5-8/т до CIF NWE.
Автомобільні партії дизпального зі східних польських терміналів на початку червня пропонуватимуться з преміями $60-75/т до CIF NWE без урахування ескалації. Умови продажів автообсягів не зазнали суттєвих змін порівняно з травнем. Зі слів представників польських компаній, в авто продається переважно німецький ресурс, премії на який не змінювалися.
Протягом минулого тижня базова гуртова ціна на дизельне пальне в Польщі зросла на 10 зл/м3 (+$9/т), до 4 977 зл/м3 ($1038/т). Спред з котируванням CIF при цьому збільшився на $12/т. У червні напівдержавний концерн Orlen продає паливо роздрібним мережам зі знижкою 330-340 зл/м3 ($100-103/т).
«Концерн продовжує дотримуватися жорсткої цінової політики, тому приватним компаніям не завжди вдається ефективно продавати паливо», — зазначили в компанії Solumus.
Компанія Orlen Lietuva 27 травня-2 червня продає автомобільні партії дизпального за $798-816/т на умовах FCA. Порівняно з попереднім тижнем ціни практично не змінилися. На момент встановлення цін премії на автомобільні партії до котирувань CIF становили $38-55/т. Залізничні партії дизпального з термінала в Моцкаві з постачаннями в червні продавалися в середньому за +$40/т до CIF NWE.
Автомобільні партії дизпального в Констанці пропонуються з диференціалами $60-70/т до середземноморських котирувань CIF. На більш віддалених від моря терміналах у Романі й Фундулі паливні премії також не зазнали змін і становлять +$78-82/т і +$82-84/т відповідно.
На дунайських терміналах автомобільні партії дизелю продаються за +$85-90/т до середземноморських котирувань CIF. Трейдери повідомляють, що маржинальність постачань палива з Румунії останнім часом покращилась завдяки здешевшанню фрахту барж і зменшенню премій у Констанці. Зі слів учасників ринку, найдешевший ресурс зараз можна придбати саме на півдні. Водночас постачальники зазначають, що дизелю на півдні досить багато.
З 1 липня в Україні можуть підвищитися акциз на дизельне пальне. Через це українські компанії доволі обережно підходять до створення запасів на червень, тому намагаються мінімізувати закупівлі дорогого ресурсу з заходу.
«З Румунії привезти потяг наразі дешевше, ніж тягнути з Польщі. Поляки ризикують втратити наш ринок, якщо не будуть змінюватися. Про це варто замислитися й Литві», — каже представник великої української мережі.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти