Акції американських нафтопереробних компаній 4 квітня впали майже до дворічного мінімуму після оголошення президентом США Трампом нових тарифів, оскільки побоювання зниження попиту на паливо й ослаблення маржі нафтоперероблення сколихнули інвесторів.
Провідні нафтопереробні компанії Marathon Petroleum, Valero Energy і Phillips 66 втратили ринкову капіталізацію на понад $20 млрд після того, як Трамп 2 квітня оголосив про введення нових тарифів, повідомляє Reuters.
Країни в усьому світі підготували відповідні мита, і 4 квітня Китай, найбільший у світі імпортер нафти, оголосив, що з 10 квітня запровадить додаткові мита на рівні 34% на всі американські товари.
«Ми вважаємо, що запровадження «узгоджувальних тарифів» призведе до зниження темпів зростання глобального ВВП і, отже, до зниження зростання попиту на нафту, цін на нафту й зниження маржі перероблення, про що свідчать останні дні на ф’ючерсних ринках», — Алан Гелдер, віцепрезидент з перероблення, хімікатів і нафтових ринків у Wood Mackenzie.
4 квітня ф'ючерси на нафту закрилися на найнижчому рівні за більш ніж три роки: нафта Brent упала на 6,5%, до $65,58 за барель, а американська нафта West Texas Intermediate впала на 7,4%, до $61,99.
За тиждень обидва еталонні показники впали майже на 11% у своїй найбільшій тижневій втраті у відсотковому вираженні з 2023 року.
Вплив на сиру нафту був більш миттєвим, ніж на американські ф’ючерси на бензин і дизельне пальне, які впали приблизно на 8% за тиждень.
Проте нові збори підживлюють торговельну війну, яка вплине на світову економіку й споживання продуктів нафтоперероблення, вважають аналітики.
«У той час, як сира нафта й нафтопродукти були обмежені діапазоном протягом більшої частини року, борючись із постійними тарифами й санкціями, таке запровадження різких тарифів змусило ринок переглянути попит», — йдеться у записці енергетичних аналітиків Rabo Bank.
Нафтопереробний сектор уже має надлишок пропозиції, тому відновлення його маржі сильно залежить від траєкторії зростання попиту, сказав Гелдер з Wood Mackenzie.
Згідно з даними S&P Global Commodity Insights, цього року глобальний попит на бензин досягне свого піка на рівні близько 28 млн барелів на день (б/д) на тлі стрімкого впровадження електромобілів і підвищення ефективності транспортних засобів, зокрема в Китаї. Ймовірно, попит на дизельне пальне вже скорочується після досягнення 29 млн б/д торік.
«Зараз ми очікуємо значно нижчого зростання попиту у 2025 і 2026 роках, тому мита не тільки заважають відновленню рентабельності нафтоперероблення, яку ми раніше прогнозували на 2026 рік, але й призводять до зниження рентабельності нафтоперероблення, можливо, до рівня 2021 року», — сказав Гелдер.
4 квітня акції Marathon, найбільшої американської нафтопереробної компанії, впали майже на 6%, до $121,07, найнижчого показника з липня 2023 року.
Valero, нафтопереробник №2 за потужністю, впав приблизно на 8% до $104,69, найнижчого показника з травня 2023 року.
Акції Phillips 66 впали приблизно на 8%, до $98,81, найнижчого показника з липня 2023 року.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти