Air Liquide, провідний гравець промислових газів, оголосив про інвестиції понад 80 млн євро в розробку установки екологічного водню на біопереробному заводі TotalEnergies La Mède, розташованому на півдні Франції.
Як повідомляє Energynews, цей амбітний проєкт має на меті виробляти 25 тис. тонн відновлюваного водню щорічно з перероблених біогенних побічних продуктів, знаменуючи собою значний крок до енергетичного переходу Європи.
Об’єкт, запланований на 2028 рік, є частиною комплексної стратегії декарбонізації, яка дозволить TotalEnergies скоротити викиди вуглекислого газу на своєму середземноморському майданчику на 130 тис. тонн щорічно. Це партнерство доповнює подібні ініціативи між двома компаніями, включаючи угоди щодо нафтопереробних заводів (НПЗ) «Грандпюї» й «Гонфревіль».
Підрозділ буде розташовано у промисловому центрі Фос-сюр-Мер, стратегічному районі для Air Liquide, яка вже керує кількома об’єктами, включаючи першу в Європі водневу заправну станцію високого тиску для важких вантажівок.
«Ми пишаємося тим, що підтримуємо декарбонізацію біопереробного заводу La Mède завдяки нашому стратегічному позиціюванню у Фос-сюр-Мер», — сказала Емілі Мурен-Ренуар, член виконавчого комітету Air Liquide.
Проєкт також реагує на наростальний тиск на європейські промислові компанії, які стикаються з жорсткішими екологічними нормами й зростанням цін на вуглець. Відновлюваний водень усе частіше розглядається як ключова альтернатива для зменшення вуглецевого сліду промислових процесів.
Цей розвиток узгоджується з розвитком сталого авіаційного палива (SAF). TotalEnergies, лідер у цій галузі, вже виробляє SAF на кількох заводах у Франції, зокрема з біодизелю, переробленого у La Mède. У Грандпюї компанія перетворює майданчик на платформу з нульовим видобутком нафти, головним чином зосереджену на SAF із циклічної економіки, з прогнозованою потужністю 210 тис. тонн на рік до 2025 року.
Згідно з останніми даними, SAF становитиме 0,61% світового споживання авіаційного палива 2024 року, зросте до 3,24% на 2030 рік і 24,06% на 2050-й. Однак ці види палива залишаються дорогими, а ціни на них значно вищі, ніж на традиційне викопне паливо, досягаючи премія $1 432,75 за тонну згідно з останніми оцінками.
Ця співпраця між Air Liquide і TotalEnergies відображає рішучу відданість промислових гравців досягненню кліматичних цілей Європейського Союзу, зокрема у рамках ініціативи ReFuelEU, яка передбачає збільшення частки SAF в авіаційному паливі.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти