У початок

«А-95» опублікувала податковий рейтинг мереж АЗС за II квартал 2024 року

Консалтингова група «А-95» провела дослідження рівня сплати операційних податків у II кварталі 2024 року у розрахунку на один літр реалізованого першим десятком найбільших мереж автозаправних станцій за кількістю АЗС в Україні.

Його результати у статті для «Дзеркала тижня» «Розумні і розумники: мережі АЗС продовжують сплачувати податки на власний розсуд» представив директор групи Сергій Куюн.

Зазначимо, податкове навантаження на один літр пального розраховується як сума надходжень (податок на прибуток, ПДВ, ПДФО, ЄСВ), поділена на кількість проданих літрів за даними розрахунково-касових апаратів.

Максимальний результат з податкового навантаження за підсумками звітного періоду — 4,2 грн/л — показала мережа ОККО.

«Рекордні показники сплати податків групою ОККО значною мірою пов’язані зі зміною операційної моделі роботи компанії. Через обстріли нафтобаз ми прийняли рішення максимально скоротити залишки пального на нафтобазах і перейти на роботу «з коліс». У результаті скорочення залишків пального у нас ситуативно в ІІ кварталі виникло до сплати ПДВ в обсягах, що значно більші від середніх», — наводяться у статті слова фінансового директора групи компаній ОККО Назара Купибіди.

Основний конкурент ОККО — WOG — уже три квартали поспіль тупцює біля позначки 2 грн/л, завдяки чому розділив 4-те місце у рейтингу з мережею Amic (теж 2 грн/л).

«Тим часом питання нікуди не зникають: чому при однакових цінах і порівнянній реалізації з ОККО сплата податку на прибуток і ПДВ на літр пального у WOG менша у чотири рази? Чому набагато менша офіційна зарплата? З такими окладами (тобто низькими витратами) прибуток мав би бути набагато більшим, ніж у конкурента», — пише автор.

На його погляд, якби компанія WOG сплачувала бодай стільки ж, як UPG і Shell (відповідно друге й третє місця у податковому рейтингу), то держава отримала б додатково близько 250 млн грн за квартал (або 1 млрд на рік).

П’яту сходинку рейтингу посіла столична мережа KLO, за рік показник навантаження якої щоквартально зростав з 0,7 до 1,8 грн/л.

«Ця мережа точно може більше. Наприклад, розрахунок показує, що підвищення офіційного середньоринкового окладу для працівників із запасом перекине KLO за позначку 2,2 грн/л. А якщо попрацювати з ПДВ і ПнПП, то там уже й 3 грн/л не за горами», — пише Сергій Куюн.

Серед позитивних змін у рейтингу ТОП-10 мереж експерт виокремив і мережу Avantage 7 (6-те місце у рейтингу). З від’ємного значення для ПДВ у ІІ кварталі 2023 року поточний результат компанії становив 1,3 грн/л.

Та головним феноменом ринку, на думку очільника «А-95», залишається група «БРСМ-Нафта», яка у ІІ кварталі 2024-го взагалі перемістилася на останній рядок рейтингу серед ТОП-10 мереж за кількістю АЗС. Недоплати до бюджету групи він оцінив у 290 млн грн за квартал, або майже 1,2 млрд грн за рік.  

«Податкове навантаження у 62 копійки з літра, з яких 3 копійки податку на прибуток, — стільки вважав достатнім для сплати у бюджет воюючої країни власник «БРСМ» Андрій Біба. Схоже, за 10 років перебування в Італії він узагалі втратив зв'язок із нашою трагічною реальністю. Вже навіть Мotto — незмінний аутсайдер рейтингів — спромігся на більшу, хоча й не менш комічну суму в 72 копійки з літра», — пише автор.

За розрахунками Консалтингової групи «А-95», роздрібний ринок пального приховує 2-2,5 млрд грн на квартал, або 8-10 млрд грн щороку.

Нагадаємо, раніше Консалтингова група «А-95» провела дослідження рівня сплати операційних податків за 2023 рік. У п’ятірку лідерів рейтингу з податкового навантаження на літр пального увійшли ОККО, Shell, Amic, UPG і WOG із показниками 2,39 грн/л, 2,04 грн/л, 1,76 грн грн/л, 1,67 грн/л і 1,22 грн/л відповідно. 

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти