В начало

Зворотний шлях: дизельний гурт прямує на попередні рубежі

Перемир’я на Близькому Сході повернуло котирування нафти до $67 за барель, і як наслідок ціни на дизель попрямували туди ж. Набравши за попередній тиждень 4,20 грн/л, за минулі сім днів гуртова ціна втратила 3,83 грн/л. На падаючому ринку охочих купити пальне стало суттєво менше, що посилило тиск на тих, хто хотів заробити на підвищені.

Станом на ранок 27 червня ф’ючерси на газойль на Лондонській біржі становили $682/т, що на $76,5/т (3,20 грн/л) нижче, ніж тижнем тому. Майже на таку ж величину з 20 по 26 червня знизилися в середньому і європейські котирування.

Почнемо з початку

Враховуючи рівень ICE Gasoil, вхідна вартість ресурсу по CIF Med становить близько 44,80-44,85 грн/л. Водночас ціни на півдні залежно від обсягу стартували від 44,40-44,50 грн/л.

«Загалом робоча вартість на сьогодні 44,50 грн/л, але залежно від обсягів продають і за 44,40 грн/л», — розповів один із південних трейдерів.

Такий же старт фіксувався і днем раніше. З чуток, за такою ціною 27 червня пропонували пальне «Єксон Юк», «Старт Агро» («Барвисті Рушники»), ЗНГК, «ВСТ-Ойл». У більшості вартість пального становила 44,70 грн/л, але продажі були досить слабкими.

Були й такі, як «Солар Оіл» та «Анвітрейд», які не поспішали продавати, тримаючи цінник на досить високому рівні — 47 грн/т і 47,30 грн/л відповідно.

«Зараз запити є, але покупці досить обережно купують нові обсяги, дивлячись на поступове зниження котирувань», — зазначають в одній із паливних компаній.

За даними різних інформаційних джерел, через аномальну посушливість і підвищені температури в південних регіонах жнива вже розпочалися.

«Це майже на три тижні раніше від середньостатистичних строків», — повідомляв начальник Черкаського обласного гідрометцентру Віталій Постригань.

У західних і північних областях прохолодні травень і червень частково стримали розвиток рослин, тому збір урожаю очікується ближче до завершення липня — після 20 числа.

На заході вартість «трубного» дизелю становила 45,70 грн/л, втративши за день 0,60 грн/л.

У Волинській області ціни коливалися в межах 46-47,55 грн/л. За 46-46,50 грн/л пропонували ресурс по наростальній «Юкас Петроліум», «Мартін Трейд», «Енергія Трейд», «Дюваль компані».

Як розповів один із західних трейдерів, днем раніше у прикордонному регіоні по ринку «ходила» ціна 45,30 грн/л. Водночас ЗПЕК пропонував за 47,30-47,50 грн/л.

У Львівській області вартість дизельного пального становила 46-47 грн/л, в Чернівецькій — 46,20-48,3 грн/л. Верхня межа в цих областях належала ОККО.

Зі слів трейдерів, загалом на ринку відчувається зниження пропозицій, але й і попит поки слабкий.

Постачання на «мінімалках»

За 22 дні червня середньодобовий імпорт дизельного пального становив майже 14 тис. т, що на 16% менше, ніж у червні (16,7 тис. т), і є мінімальним з лютого цього року.

Постачання на південь знизилися на 25% (6,1 тис. т на добу), на захід — на 7% (7,8 тис. т). З півдня найбільше — на 49%, до 1,2 тис. т — просіли відвантаження з Греції через відсутність пального з Hellas. Майже на 20% зменшилися обсяги з Туреччини (1,67 тис. т).

Упродовж майже всього червня різниця між котируваннями CIF Med і FOB Med становила близько $11/т, що практично не залишало Греції або Туреччині привілеїв перед Румунією, імпорт з якої знизився в червні на 17% (3 тис. т добових). Але з 24 червня спред між котируваннями зріс до $16/т, що, як вважають трейдери, може відчутно збільшити постачання з турецьких портів. Очікується, що ринок відчує це вже найближчим часом.

З травневого списку ТОП-10 південних імпортерів відчутно знизили добові обсяги імпорту «Арстак» (-54%, 0,19 тис. т), УНТК (-48%, 0,18 тис. т), «БРСМ-Нафта» (-41%, 0,16 тис. т), «Мартін Трейд» (-39%, 0,22 тис. т). В інших, окрім «Барвистих рушників», які додали 28% (0,59 тис. т), і «Пейд» (майже без змін, 1,2 тис. т), зниження становило від 28 до 36%.

«Загалом останній рік показав, що перелив ринку став хронічним. Тому ми вирішили бути більш гнучкими й замінити частину наших обсягів закупівлями на внутрішньому ринку. І це виявилось досить вигідно, — розповів засновник компанії «Мартін Трейд» Володимир Порайко, — Плюсом є і те, що в загальній динаміці це може збалансувати ринок шляхом поглинання надлишкового імпорту».

З заходу найбільш суттєво — на 15% — зменшилися добові обсяги з Литви (1,2 тис. т). Минулого тижня порівняно з тижнем раніше вартість пального з ORLEN Lietuva зросла на $105/т (майже 4,40 грн/л), що на тлі здешевшання на внутрішньому ринку не сприяло збільшенню продажів виробника в Україну.

Уже з 30 червня по 6 липня ціни на литовський дизель зменшаться на $34/т, водночас в українських компаній він здешевшав на 1,60-2 грн/л. Наприклад, як повідомляє УНТК, вартість дизелю залежно від базису коливається в межах 43,70-44,20 грн/л. «Барс» пропонує за 43,90-44,50 грн/л.

Наразі трейдери не беруться прогнозувати, що буде з цінами на дизельне пальне в липні. Як стверджують в компаніях, закордонні постачальники залюбки б підняли премії, але через незначний попит зробити їм це буде досить важко. Щодо постачання, то на тлі очікування зростання попиту від аграріїв трейдери, ймовірно, збільшать обсяги порівняно з цим місяцем. 

Зниження ф’ючерсів на Лондонській біржі за день 27 червня на $26,5/т, до $666/т, дає впевненість на зберігання нисхідного тренду і на початку тижня. Хоча частково нівелювати його може зростання курсу євро, який за минулий тиждень додав 0,80 грн/€ і впритул підійшов до позначки 49 грн/€.

Печать

Коментарии

Войдите чтобы иметь возможность оставлять коментарии

Войти