Філія «Центр забезпечення виробництва» АТ «Укрзалізниця» переглянула критерії допуску постачальників дизельного пального, що одразу призвело до збільшення кількості учасників торгів, свідчать дані у системі електронних торгів Prozorro.
Одне із ключових нововведень стосується умов відбору постачальників. Тепер до участі у торгах допускатимуться не лише виробники пального й афілійовані до них компанії, а й імпортери з підтвердженим статусом.
Зокрема протягом останніх чотирьох місяців вони повинні були щомісяця імпортувати до України дизельне пальне в обсягах, що вдвічі перевищують середньомісячний обсяг постачання згідно з договором. Для підтвердження цього статусу постачальники зобов'язані надати копії відповідних митних декларацій.
Зазначимо, учасники ринку називали дискримінаційною вимогу про обов’язковість афілійованості постачальника з виробником нафтопродуктів. Оскільки такий критерій обмежував коло потенційних постачальників двома компаніями – «Укрнафтою», яку було націоналізовано державою разом з НПЗ «Укртатнафта», й «Сокар Україна», яка корпоративно пов’язана з SOCAR Turkiye Enerji, що є власником НПЗ STAR (Туреччина). Пізніше до пулу постачальників долучилася UPG. Вона надала довідки про афілійованість із польським перевалювальним комплексом Baltchem SA Zakłady Chemiczne w Szczecinie, який придбала влітку 2022 року.
Окрім цього, «Укрзалізниця» вирішила повернутися до формульного ціноутворення пального, яке, нагадаємо, діяло з 2018 року, але після повномасштабного вторгнення рф було скасоване.
Тепер остаточна ціна на дизельне пальне розраховуватиметься за формулою:
Р = (Platts * K + Ak+M) * 1,2
де:
Своєю чергою маржа вираховується наступним чином:
М = СД/(1,2*ОЛ) - Platts_п*Кп - Ап
де:
Не менш важливі зміни стосуються і графіка постачань, який став прогнозованим і зрозумілим. Так, у кожному з договорів чітко прописується щомісячний обсяг постачань.
Наприклад, якщо вся закупівля становить 20 тис. т пального, то середній обсяг місячного постачання буде 5 тис. т з відхиленням не більше як 5%. У першій і другій половині місяця постачальник зобов'язаний постачити по 50% (з відхиленням до +/-10%). При цьому до 20 числа місяця, що передує постачанню, залізниця може змінити обсяги й графік, але загальний обсяг не може перевищувати 10 тис. т. Зміни після 20 числа потребують погодження з постачальником.
Слід зауважити, що за новими правилами «Укрзалізниця» наприкінці грудня минулого року вже провела три тендери загальним обсягом 60 тис. т ДП. Кількість учасників, які виявили бажання взяти у них участь, значно зросла. Зокрема до пулу можливих постачальників долучилися «Укртранзитгаз», «Південна паливно-експедиційна компанія», «АТ Енерго Трейд», «ОККО-Експрес» і «Анвітрейд».
Коментарии
Войдите чтобы иметь возможность оставлять коментарии
Войти