В начало

УЗ змінює правила: формула, графік відвантажень і фіксована маржа

Філія «Центр забезпечення виробництва» АТ «Укрзалізниця» переглянула критерії допуску постачальників дизельного пального, що одразу призвело до збільшення кількості учасників торгів, свідчать дані у системі електронних торгів Prozorro.

Одне із ключових нововведень стосується умов відбору постачальників. Тепер до участі у торгах допускатимуться не лише виробники пального й афілійовані до них компанії, а й імпортери з підтвердженим статусом.

Зокрема протягом останніх чотирьох місяців вони повинні були щомісяця імпортувати до України дизельне пальне в обсягах, що вдвічі перевищують середньомісячний обсяг постачання згідно з договором. Для підтвердження цього статусу постачальники зобов'язані надати копії відповідних митних декларацій.

Зазначимо, учасники ринку називали дискримінаційною вимогу про обов’язковість афілійованості постачальника з виробником нафтопродуктів. Оскільки такий критерій обмежував коло потенційних постачальників двома компаніями – «Укрнафтою», яку було націоналізовано державою разом з НПЗ «Укртатнафта», й «Сокар Україна», яка корпоративно пов’язана з SOCAR Turkiye Enerji, що є власником НПЗ STAR (Туреччина). Пізніше до пулу постачальників долучилася UPG. Вона надала довідки про афілійованість із польським перевалювальним комплексом Baltchem SA Zakłady Chemiczne w Szczecinie, який придбала влітку 2022 року.

Окрім цього, «Укрзалізниця» вирішила повернутися до формульного ціноутворення пального, яке, нагадаємо, діяло з 2018 року, але після повномасштабного вторгнення рф було скасоване.

Тепер остаточна ціна на дизельне пальне розраховуватиметься за формулою:

Р = (Platts * K + Ak+M) * 1,2

де: 

  • Р – остаточна ціна за одну тонну товару, грн, з ПДВ;
  • Platts – середнє арифметичне значення усіх відомих нижчих котирувань ULSD 10ppmS CIF NWE Cargo Diesel Fuel, опублікованих виданням Platt’s European Marketscan (код котирувань AAVBG00) за всі дні публікацій місяця постачання. Середнє значення котирувань округлюється до другого знака після коми, в доларах США за тонну;
  • K – середнє значення офіційного курсу гривні до долара США, за місяць постачання, що зазначений на сайті Нацбанку;
  • Ak – розмір акцизного податку, який діє в період постачання, грн/т;
  • Ak = (ставка акцизного податку згідно з Податковим кодексом України в євро за 1 000 літрів * Кє) / ρ, де Кє - середнє значення офіційного курсу гривні до євро місяця постачання, ρ – середньозважена густина (г/м3) товару за місяць, в якому здійснювалось відвантаження (згідно з паспортами якості на відповідні партії);
  • М – маржа постачальника, грн, без ПДВ/тонну, що є незмінною величиною протягом строку дії договору.

Своєю чергою маржа вираховується наступним чином:

М = СД/(1,2*ОЛ) - Platts_п*Кп - Ап

де:

  • СД — сума договору на дату його укладання, грн, з ПДВ;
  • ОЛ — обсяг лота, тонн;
  • Platts_п — середнє арифметичне значення усіх відомих нижчих котирувань ULSD 10ppmS CIF NWE Cargo, опублікованих виданням Platt’s European Marketscan (код котирування AAVBG00) за всі дні місяця, що передує місяцю оголошення.
  • Kп – середнє значення офіційного курсу гривні до долара США, за місяць, що передує місяцю оголошення, зазначеного на сайті Національного банку України, округлений до другого знаку після коми.
  • Aп – розмір акцизного податку, який діяв у місяці перед оголошенням, перерахований у грн/т для середнього значення густини дизельного пального за 15°С згідно з EN590, а саме 0,8325 г/cм3. З урахуванням середнього значення офіційного курсу гривні до євро за місяць, що передує місяцю оголошення торгів, який зазначений на сайті НБУ.

Не менш важливі зміни стосуються і графіка постачань, який став прогнозованим і зрозумілим. Так, у кожному з договорів чітко прописується щомісячний обсяг постачань.

Наприклад, якщо вся закупівля становить 20 тис. т пального, то середній обсяг місячного постачання буде 5 тис. т з відхиленням не більше як 5%. У першій і другій половині місяця постачальник зобов'язаний постачити по 50% (з відхиленням до +/-10%). При цьому до 20 числа місяця, що передує постачанню, залізниця може змінити обсяги й графік, але загальний обсяг не може перевищувати 10 тис. т. Зміни після 20 числа потребують погодження з постачальником.

Слід зауважити, що за новими правилами «Укрзалізниця» наприкінці грудня минулого року вже провела три тендери загальним обсягом 60 тис. т ДП. Кількість учасників, які виявили бажання взяти у них участь, значно зросла. Зокрема до пулу можливих постачальників долучилися «Укртранзитгаз», «Південна паливно-експедиційна компанія», «АТ Енерго Трейд», «ОККО-Експрес» і «Анвітрейд».

Печать

Коментарии

Войдите чтобы иметь возможность оставлять коментарии

Войти