В начало

Угорщина скасовує ліміт цін на пальне

Прем’єр-міністр Угорщини Віктор Орбан скасовує політику стримування цін, оскільки вартість імпорту різко зросла після того, як російські санкції підірвали ринок, повідомляє Financial Times.

Угорщина зняла обмеження на ціни на бензин і дизельне пальне після того, як дефіцит постачань спричинив паніку закупівель і поставив під загрозу здатність країни поповнити запаси для надзвичайних ситуацій, заявив уряд.

Цінові обмеження, запроваджені прем’єр-міністром Віктором Орбаном 13 місяців тому, коли ціни на паливо зросли у всій Європі, стали неспроможними після того, як витрати на імпорт нафтопродуктів різко зросли через санкції ЄС проти російської нафти.

Обмеження, які встановлюють ціни на колонках на рівні приблизно 1,20 євро за літр — найнижчий рівень у ЄС, завадили імпортерам отримати прибуток. Втрата імпорту й технічні труднощі, які вдвічі скоротили внутрішнє виробництво на нафтопереробному заводі національної нафтової компанії MOL поблизу Будапешта, залишили Угорщину приблизно з третиною від звичайних постачань за останні тижні.

Рішення скасувати ліміт цін на пальне показує, як погіршення економічних перспектив чинить тиск на популістську економічну політику Орбана.

Виконавчий директор MOL Жолт Ернаді порівняв паливну кризу з дефіцитом нафти в 1970-х роках, сказавши, що штучно занижені ціни змусили людей накопичувати запаси й використовувати паливо необачно, що призвело до 45-відсоткового зростання попиту на нього порівняно з минулим роком.

Зі слів Ернаді, скасування обмежень на ціни для відновлення імпорту є важливим зараз, оскільки Угорщина й інші країни ЄС готуються до початку заборони на імпорт російських нафтопродуктів у лютому. MOL постачає російську сиру нафту на нафтопереробні заводи в Будапешті й Братиславі (Словаччина).

Аналітики зазначають, що MOL переобладнає своє підприємство в Братиславі, щоб дозволити йому використовувати легшу нафту типу Brent як сировину, що дозволить їй збільшити експорт неросійських нафтопродуктів в Угорщину. 

«Європі загалом бракує 10% дизельного пального, що призведе до перебоїв у постачанні наступного року», — сказав нафтовий аналітик Erste Bank Тамаш Плецер, додавши, що «Угорщині бракує 30%, але Братислава може легко її забезпечити». 

Печать

Коментарии

Войдите чтобы иметь возможность оставлять коментарии

Войти