У серпні трейдери планують завантажити рекордні обсяги дизельного пального на супертанкери (VLCC) з Азії на захід від ринків Суеца. Ця тенденція, швидше за все, триватиме наступного місяця, показали дані торговельних джерел Reuters і сервісів з відстеження руху суден.
П’ять супертанкерів – Maran Leo, Sea Lion, Nissos Keros, Nissos Nikouria та Atherina – завантажили щонайменше 9 млн барелів дизелю з Близького Сходу й Індії, що прямує до європейських і африканських ринків, свідчать дані Kpler і двох торговельних джерел.
Трейдери використовують VLCC для транспортування очищеного палива з Близького Сходу й Індії на західні ринки через те, що ставки фрахту брудних танкерів мають перевагу порівняно зі ставками чистих танкерів, заявили експерти з дослідження нафти LSEG в електронному листі.
Згідно з оприлюдненою інформацією, 5 суден було зафрахтовано на серпень торговими підрозділами Національної нафтової компанії Абу-Дабі (ADNOC) і TotalEnergies, а також великого трейдера Trafigura.
Перехід на VLCC для дизельного пального показує слабший, ніж зазвичай, попит на нерафіновану азійську сировину, особливо з боку Китаю, через що величезні кораблі пропонуються для перевезення інших вантажів, заявило торгове джерело у Сингапурі.
Дизельне пальне перевозять, як правило, судна середньої або великої дальності місткістю 300-700 тис. барелів, тоді як VLCC можуть перевозити близько 2 млн барелів сирої нафти.
Ринок дизельного пального в Атлантичному басейні фактично став дуже конкурентним, тому для гравців на Східному Суеці економія від масштабу є більш важливою, ніж будь-коли, і саме тут вступають у гру VLCC, заявив головний економічний експерт Vortexa Девід Вех.
Дані LSEG і SSY Tanker показали, що вартість фрахту для чартерних VLCC (не враховуючи витрати на очищення) на маршруті «Близький Схід-Європа» становила $10США за лот порівняно з витратами на транспортування у чистих танкерах близько $50 за лот на порівнянному шляху.
Цей перехід на VLCC розпочався ще в червні й триває, попри попередні очікування, що він сповільниться.
Постачання зменшать надлишок продукту в Азії й допоможуть пом’якшити слабкість ринку в короткостроковій перспективі, повідомили три торгові джерела. Водночас такі постачання покриють дефіцит постачань на захід від Суеца напередодні сезонного ремонту нафтопереробних заводів (НПЗ) і піку потреби взимку.
Зі слів Гілларі Стівенсон, старшого директора консалтингової компанії IIR Energy, у вересні європейські НПЗ планують вивести з мережі 900 тис. барелів на день (б/д) з перегонки нерафінованої сировини.
Зважаючи на все ще слабкі принципи азійського газойлю, було б нерозумно вірити, що трейдери продовжуватимуть надсилати вантажі на захід, хоча, як стверджують експерти LSEG Oil Research, чи буде це на борту VLCC, сильно залежатиме від ставок фрахту.
У вересні ще 3 VLCC – Plata Lucky, Nissos Rhenia та Antonis I.Angelicous – планують постачати дизельне пальне з Близького Сходу чи Південно-Східної Азії на захід.
Коментарии
Войдите чтобы иметь возможность оставлять коментарии
Войти