Коливання котирувань у Північно-Західній Європі й оголошення заборони на укладання спотових угод з імпорту російського бутану мало обмежений вплив на гуртові ціни суміші в Польщі. Водночас зростанню цін сприяє дефіцит пропану, вважають учасники ринку.
Упродовж тижня автомобільні партії пропан-бутанової суміші на умовах FCA здорожчали лише на $4/т, до $623-648/т. З урахуванням доставлення до польсько-українського кордону ціновий рівень підвищився на $4-11/т, до $658-702/т.
Негайного ефекту від 19-го пакету санкцій на ціни й доступність бутану ніхто не чекав. «Буде так само, як і раніше з пропаном. Польські компанії підпишуть контракт на бутан заднім числом сьогодні до кінця 2026 року», — сказав один із польських трейдерів у день, коли заборону було оголошено. За тиждень залізничні партії бутану на польсько-білоруському кордоні здешевшали на $6/т, до $472-525/т DAF Брест.

Наприкінці жовтня кілька польських компаній повідомили про нестачу пропозиції пропану, що призвело до зростання цін на внутрішньому ринку. «Ціни у Польщі значно зросли. Ми вже чуємо про пропан за 2 700 злотих ($740/т) у кількох місцях», — сказав польський трейдер.
«У Польщі сезон сушіння збіжжя, тому дефіцит відчувається», — зазначив представник іншої польської компанії.
«Протягом тижня ми не продавали нічого нового, бо було багато невиконаних замовлень. Крім того, ми відправляли з Гданська більше, ніж отримували, довелося поповнювати запаси», — сказав великий польський постачальник пропану.
За тиждень гуртові партії у Гданську здорожчали на $5-15/т, до $660-675/т.
Високий попит на пропан спостерігається також у країнах Балтії. Нагадаємо, автомобільні партії продукту з термінала у Ризі були продані українським клієнтам з націнкою €95-98/т до середніх жовтневих котирувань. Учасники ринку повідомляють, що Latvijas Propana Gaze скасувала деякі угоди через більш високий попит в Естонії.
Ціни на суміш на литовських терміналах зменшилися на $6-18/т порівняно з серединою жовтня й становили $678-698/т з урахуванням транспорту до українського кордону. Учасники ринку вважають, що литовські компанії почали знижувати ціни у зв’язку з відновленням постачань з Мажейкяйського НПЗ. На наступний тиждень ORLEN Lietuva встановив ціну на рівні $575/т FCA Юодекай, при цьому обсяги покупцям були узгоджені на 30-60% від потреби.
На півдні торговельна активність наприкінці жовтня була приглушеною. З огляду на відсутність розуміння рівня цін Sonatrach у листопаді компанії не укладали нових угод з продажу. Автомобільні партії пропану у Галаці за раніше укладеними угодами відвантажувалися за $615-635/т на умовах FCA. Останні ціни на суміш у Галаці озвучували на рівні $620-625/т, у Мангалії — $620/т.
Цього тижня в Галаці на терміналі Unicom розвантажуються два судна — Gremio й Gas Interceptor. Компанія Bulmarket на кінець жовтня не планувала постачань.
Автомобільні партії бутану з термінала у Плоєшті продавалися за $570/т, але покупці повідомляють, що відвантаження здійснюються з затримками, ймовірно, через очікування підвищення індексу ANSI, який OMV використовує в ціноутворенні.
На внутрішньому ринку Румунії зберігається високий попит на всі фракції газу. Минулого тижня на НПЗ Petrotel «лукойлу» стався вибух, внаслідок чого терміни ремонту можуть подовжитися. «Втім, є речі, страшніші за вибух, це санкції США. Через них «лукойл» не зможе приймати платежі, його роботу в Румунії паралізовано», — розповів румунський трейдер. Окрім заводу у Румунії, «лукойл» керує мережею з 315 АЗС, що становить приблизно сьому частину ринку.
Ціни на пропозиції залізничних партій суміші на польсько-українському кордоні залишилися без змін і становлять $660-680/т DAP Ягодин і DAP Ізов. З закарпатського напрямку Eurogas LPG пропонує бутан за €490/т DAP Еперешке.
Коментарии
Войдите чтобы иметь возможность оставлять коментарии
Войти