В начало

У Польщі побутовий LPG дорожчає, автогаз — дешевшає

Вартість пропану в Польщі зростає. Так, на кінець січня автомобільні партії російського продукту на східних терміналах здорожчали на 150 зл/т, до 2 900-2 950 зл/т ($721-734/т). Середня вартість американського пропану зросла у країні на 50 зл/т, до 3 200-3 300 зл/т ($796-821/т). Основний драйвер зростання – жвавий сезонний попит на скраплений газ як ресурс для опалення.

На динаміку вплинув також збій ритмічності відвантажень російського газу. Польські трейдери кажуть, що відправлень від «сибуру» й «лукойлу» немає вже кілька днів. «На ситуацію зокрема впливає аварія, що сталася на заводі «лукойлу», — повідомив представник польської компанії. На скорочення російських постачань уже відреагували ціни на пропан у портах. Зі слів представника великої польської компанії-постачальника, минулого тижня продукт у Гданську здорожчав на $20-25/т, до $700-720/т.

При цьому попит на автогаз на польському ринку залишається слабким. Вартість автомобільних партій російської суміші на східних терміналах Польщі зменшилася в середньому на 120 зл/т, до 2 230-2 280 зл/т ($552-564/т) на умовах FCA. Автогаз дешевшає головним чином через зменшення вартості залізничних партій на білорусько-польському кордоні й слабкі продажі у ритейлі. «Зараз достатньо продукту EN589, ситуація стабільна. Січень і лютий — не сприятливі для автогазу місяці», — каже польський трейдер.

Ціни на неросійську суміш не змінилися й становлять 2 800-2 850 зл/т ($693-705/т) на сході Польщі. Вартість експортних партій ПБТ також зменшується. При цьому все виразніше видно цінове розмежування.

Залізничні обсяги пропонують за $730-745/т DAP Ізов/Ягодин, що відповідає рівням середини січня. Постачальники повідомляють про помірний попит на газ у вагонах. З урахуванням транспорту до українського кордону партії морського пропану, що надходить у балтійські порти Польщі, коштуватиме $810-820/т DAP Ягодин/Ізов, це на $10 більше порівняно з серединою місяця. російська суміш при цьому продовжує дешевшати. Вартість залізничних партій ПБТ на білорусько-польському кордоні 26 січня оцінювалася у $445-456/т, це на $14-15/т менше порівняно з тижнем раніше.

Різноспрямована динаміка закупівельних цін на газ залежно від його походження робить усе більш очевидну різницю між пропозиціями польських компаній на українському кордоні. Так, одні трейдери пропонують ресурс за $627-645/т, тоді як інші безуспішно намагаються спродатися за $732-752/т.

На балтійському напрямку ціни на автомобільні партії газу з урахуванням вартості транспорту до українського кордону не зазнали змін і становлять $682-727/т.

У Румунії ціни на скраплений газ також зменшуються. Трейдери змушені знижувати ціни через слабкий попит на внутрішньому ринку й на експортних напрямках, зокрема на українському. Не останню роль у цьому відіграє навала дешевого газу з Польщі, вважають постачальники. «Цієї зими російський газ різко став польським. З російським продуктом ми не можемо конкурувати», — кажуть у компанії Bulmarket. Зі слів іншого румунського трейдера, з Румунії везти газ за такими цінами є сенс хіба що на Одещину.

Автомобільні партії пропану й ПБТ на дунайському терміналі в Галаці пропонуються за $690-700/т, це на $35/т менше порівняно з серединою січня. У Мангалії газ здешевшав у середньому на $5/т, до $690-710/т. Учасники ринку повідомляють, що румунські НПЗ пропонують газ від $600/т FCA завод, що значно дешевше від морського ресурсу. У лютому конкурентоспроможність газу, що продається з портів, може ще зменшитися через очікуване зростання цін Sonatrach. «Ціни на бутан, найімовірніше, не зміняться, а от пропан може здорожчати на $20-30/т», — прогнозує румунський трейдер.

Печать

Коментарии

Войдите чтобы иметь возможность оставлять коментарии

Войти