Близько 1,4 млн барелів на добу (б/д) — майже третина морського експортного потенціалу росії — залишається на танкерах, оскільки вивантаження сповільнилося через санкції США проти «роснєфті» й «лукойлу», повідомив американський банк JPMorgan.
Вашингтон встановив 21 листопада як останній термін для завершення всіх операцій з «роснєфтью» і «лукойлом».
Обмеження вдарили по бізнесу «лукойлу», змусивши компанію оголосити про продаж закордонних активів і спричинили перебої в операціях дочірніх підприємств «лукойлу» в Іраку, автозаправних станцій у Фінляндії й болгарського нафтопереробного заводу (НПЗ).
Поки що експорт російських нафтопродуктів морським транспортом залишався відносно стабільним, випливає з галузевих джерел і розрахунків Reuters.
Однак JPMorgan зазначив, що після 21 листопада вивантаження може стати значно складнішим.
«російський експорт нафти вступає в нову фазу перебоїв, оскільки почнуть діяти санкції проти «роснєфті» й «лукойлу», спонукаючи Індію і Китай — двох найбільших покупців — різко скоротити грудневі закупівлі», — йдеться у повідомленні JPMorgan.
Трейдери повідомили Reuters на початку тижня, що багато суден, які завантажуються у західних портах росії — «приморську», «усть-лузі» й «новоросійську», — вказують пунктом призначення Порт-Саїд або Суецький канал, але потім прямують до портів Азії, переважно до Індії й Китаю.
Вони очікують, що непродана нафта може зрештою потрапити до Китаю, де російська сировина зараз торгується з максимальними за рік знижками.
Коментарии
Войдите чтобы иметь возможность оставлять коментарии
Войти