Розширення санкцій США проти танкерів, які перевозять іранську нафту, заблокувало важливий ланцюг торгівлі, уповільнивши доставлення нафти від виробника ОПЕК до його найціннішого клієнта – Китаю, пише Bloomberg.
Потік іранської нафти до Китаю зазвичай складається з двох частин. Санкційні танкери або танкери, що належать Ірану, відправляються з нафтових терміналів країни, а потім стають на якір у південно-східній Азії, зазвичай біля Малайзії. Тут відбувається перевантаження з судна на судно, і інший танкер перевозить нафту вже безпосередньо у Китай.
Однак штрафні санкції торкнулися низки суден, які раніше перевозили вантажі до Китаю. Це змусило деяких операторів відмовитися від цієї частини торгівлі, зменшивши кількість доступних танкерів, що проходять маршрутом, згідно з даними відстеження руху суден, зібраними Bloomberg, і даними джерел, знайомих із питанням, які повідомили це на умовах анонімності з огляду на делікатність питання.
Результатом стало те, що потік іранської сирої нафти зменшився для незалежних нафтопереробників Китаю, на які припадає близько 90% експорту Тегерана. Це спонукало китайських переробників шукати альтернативні постачання з Африки й інших регіонів Близького Сходу, розкуповуючи непродану нафту з попередніх торгових циклів.
Оператори суден, які перебувають під санкціями, побоюються, що влада порту відхилить судно, залишивши їх перед дилемою пошуку нового місця для вантажу й сплати додаткових витрат. 11 жовтня США розширили санкції до 20 танкерів із сирою нафтою, а в наступні тижні додали до списку ще 12.
Часто танкери проходили одну частину шляху — Іран до Південно-Східної Азії або Південно-Східна Азія до Китаю — згідно з даними відстеження руху суден, зібраними Bloomberg. Це скорочує час подорожі судна без вантажу.
Згідно з даними відстеження руху суден, усі танкери, на які 11 жовтня накладено санкції, були активними у водах Південно-Східної Азії, крім одного, причому вісім були зосереджені на транзитному маршруті до Китаю. Деякі з цих суден зараз змінюють свою роль у торгівлі іранською сирою нафтою.
Одним із суден, яке потрапило під американські санкції, було Shanaye Queen.
Згідно з даними Starboard Intelligence Maritime, танкер не проходив повз західну частину півострова Малайзія з серпня 2023 року, замість цього плавав у водах на сході країни, чекаючи, щоб прийняти вантажі іранської сирої нафти з інших суден для транспортування у Китай.
У жовтні Shanaye Queen було додано до списку санкцій США, а наступного місяця почало плисти на захід і зараз перебуває у водах поблизу Ірану, свідчать дані відстеження руху суден. Згідно з морською базою даних Equasis, у листопаді танкер також перейменували на Marigold і тепер він плаває під прапором Гайани, а не Малайзії.
Змінюючи назву судна й прапор, під яким воно плаває, оператори суден роблять ставку на те, що така тактика дозволить уникнути перевірки або викликати підозру під час інспекцій порту.
Dimitria II змінив назву на Hong Lu незадовго до того, як на нього наклали санкції, й раніше курсував між південно-східною Азією й Китаєм. Судно почало рухатися на захід від Малайзійського півострова й вимкнуло свій транспондер 26 жовтня, щоб уникнути відстеження його руху.
Власник Shanaye Queen, Shanaye Shipping Pvt Ltd., зареєстрований на Equasis, не має адреси електронної пошти чи номера телефону. Hunan Shipping Inc., власник Dimitria II, не відразу відповіла на електронний лист із проханням прокоментувати.
Коментарии
Войдите чтобы иметь возможность оставлять коментарии
Войти