Вартість перевезення вантажів скрапленого природного газу зросла до найвищого рівня приблизно за вісім місяців, а доступність суден знизилася через перехід їх більшої кількості до Азії, одночасно з ескалацією конфлікту на Близькому Сході, повідомляє Reuters.
За даними цінового агентства Spark Commodities, атлантичний фрахтовий тариф для суден з двотактними двигунами, здатними перевозити 174 тис. кубічних метрів CПГ, найпоширенішого типу на ринку, 23 червня оцінювався в $51 750 на день, що є найвищим рівнем з 3 жовтня.
Тихоокеанський фрахтовий тариф для того ж класу суден також різко зріс, і Spark оцінив його в $36 750 на день у понеділок, що є найвищим рівнем з 25 жовтня.
«Це зростання світових фрахтових тарифів на СПГ значною мірою пов'язане з обмеженою доступністю суден, що, своєю чергою, було спричинено зміною цінових сигналів для вантажів США», — сказав аналітик Spark Commodities Касім Афган.
«Це ще більше посилюється настроями ринку щодо розвитку ситуації на Близькому Сході», – додав він.
Нещодавній тендер Єгипту на купівлю до 160 партій СПГ до 2026 року також підвищив попит на судна.
У лютому тарифи на перевезення СПГ впали до п'ятирічного мінімуму, оскільки розширився світовий флот, а вищі ціни доставляння в Європі стимулювали американські вантажі залишатися в Атлантиці, а не подорожувати до Азії. Коротший середній час подорожі збільшив доступність танкерів.
Однак за останні два тижні стало однаково вигідно доставляти СПГ як до Європи, так і до Азії, тому спотові вантажі тепер мають стимул подорожувати до Азії через мис Доброї Надії, що збільшує середній час подорожі й зменшує кількість суден, доступних для чартеру, сказав Афган.
Ізраїльсько-іранський конфлікт, в якому обидві країни обстрілюють одна одну ракетами, викликав побоювання, що Тегеран може закрити Ормузьку протоку у відповідь.
У результаті, судновласники утримуються від фрахтування суден, що зменшує доступність танкерів і підвищує ціни, повідомило джерело в торгівлі, яке відмовилося назвати своє ім'я, оскільки не було уповноважено спілкуватися зі ЗМІ.
Вартість страхування танкерів СПГ, що проходять через Ормузьку протоку, також зросла, повідомили три джерела в торгівлі, одне з яких додало, що премія за воєнний ризик зросла до п'яти разів з початку ізраїльсько-іранського конфлікту.
Близько 20% світового попиту на нафту й газ проходить через Ормузьку протоку, розташовану між Іраном та Оманом.
Катар, один з найбільших світових експортерів СПГ, відправляє майже всі свої постачання через протоку.
Коментарии
Войдите чтобы иметь возможность оставлять коментарии
Войти