Ринки скрапленого газу Польщі й Румунії залишаються гостро профіцитними, що невпинно сприяє подальшому зниженню цін як усередині цих країн, так і на зовнішніх напрямках збуту. У першій половині травня західним і південним постачальникам вдалося дещо збільшити продажі газу в Україну, але глобально картину це не виправило.
Вартість автомобільних партій російського ПБТ на сході Польщі практично не змінилася й становить 2 080-2 120 зл/т ($530-540/т). «Ціни в гурті не ростуть, продукту на ринку більше, ніж потрібно», — небагатослівно відгукується про стан ринку один із польських трейдерів. російський газ у Польщу продовжує надходити у великих обсягах попри впроваджене наприкінці минулого року ембарго ЄС.
Зі слів трейдерів, попит на росгаз не збільшується. «Деякі мережі АЗС, переважно з американським або європейським капіталом, припинили закупівлю російського газу в Польщі» — зазначає представник однієї з компаній. Зі слів співрозмовника, постачання на АЗС неросійського газу обходиться власникам мереж на $120-130/т дорожче (500 зл/т), однак роздрібні ціни у продавців російського газу не суттєво відрізняються від цін на стелі мереж, які гидують російським ресурсом. Як зазначають оператори, середня роздрібна маржа на автогазі у східних воєводствах становила 0,64 зл/л ($0,16/л), тоді як на півдні й заході вона оцінюється у 0,37-0,4 зл/л ($0,09-0,1/л). Фактичний же заробіток залежить від походження ресурсу, що продається.
Ціни на російську суміш на білорусько-польському кордоні цього тижня продовжували зменшуватися. Станом на 21 травня залізничні партії ПБТ на умовах DAP Брест здешевшали на $3-5/т, до $390-407/т. Продукт з росії невпинно дешевшає вже півроку й за цей час втратив у ціні приблизно $100/т. Це стимулює польські компанії шукати нові шляхи продажу підозрілого, але дешевого ресурсу в Україну. Зокрема компанія Pakar відвантажує газ за $547-560/т FCA Білосток. «Це явище, швидше за все, не вдасться викоренити до кінця року», — сумно зазначає польський трейдер, який продає газ на $90/т дорожче.
Автомобільні партії неросійського ПБТ з урахуванням транспорту до польсько-українського кордону пропонувалися за $658-676/т, це на $3-16/т дешевше, ніж тижнем раніше.
На польському ринку пропану очікувано жодного руху. Автомобільні партії російського продукту на сході країни пропонуються за 2 400-2 430 зл/т ($612-620/т). Вартість американського пропану з урахуванням вартості доставлення до Малашевичів також не зазнала змін і становить 2 900-2 930 зл/т ($739-747/т). Гуртові партії пропану в Гданську, як і минулого тижня, продаються за $675-700/т.
Автомобільні партії ПБТ на балтійських терміналах протягом тижня здешевшали в середньому на $5/т. З урахуванням вартості транспорту до польсько-українського кордону газ, що їде з Литви й Латвії, коштує $663-695/т.
Вартість залізничних партій газу зменшилася на $20, до $660-670/т DAP Ізов/Ягодин. Розблокування польсько-українського кордону не сприяло зростанню попиту на залізничні обсяги, тому постачальники зменшують ціни, аби мати змогу хоч якось конкурувати з автомобільними постачаннями.
Котирування газу в північно-західній Європі цього тижня рухалися врізнобіч. Великі партії пропану в регіоні ARA здорожчали на $8/т, до $498/т CIF, тоді як бутан протягом тижня здешевшав на $4/т й торгувався на рівні $447/т.
Румунські постачальники вчергове скоригували ціни на скраплений газ. Компанія Bulmarket зменшила вартість автомобільних партій газу в Галаці на $5/т, до $630-640/т. Водночас суміш, яку пропонує Taki Da з Мангалії, здешевшала на $10-15/т, до $605-620/т. Постачальникам з Румунії довелося трохи поступитися, оскільки на півдні дуже багато продукту. Протягом минулого тижня на дунайські термінали надійшло 9,2 тис. тонн газу, це вдвічі більше порівняно з 6-12 травня. Зі слів учасників ринку наразі ціни на ресурс на півдні практично досягли паритетного рівня з вартістю газу, що пропонується з західних базисів. «Зараз немає майже ніякої різниці, куди їхати завантажуватися, все стає в одну ціну. Тому їдуть до тих постачальників, з ким звикли працювати, а не через вартість газу», — каже український імпортер.
Коментарии
Войдите чтобы иметь возможность оставлять коментарии
Войти