Протягом тижня ціни на дизельне пальне змінювалися різноспрямовано під тиском європейських котирувань і валютного курсу. Попри достатні обсяги постачання, поширення статусу ризикових звужує коло компаній, з якими можна спокійно працювати. З одного боку, це змушує «ризикових» пропонувати більш привабливі ціни, з іншого – дає змогу «неризиковим» збільшити продажі.
Зі слів учасників ринку, на півдні було зафіксовано випадки, коли один з «ризикових» пропонував пальне з «дружньої» компанії за ціною, на 30-40 коп./л меншою, ніж початкові пропозиції на ринку.
«Через особливість статусу продажі проблематичні, але ж зливати товар якось потрібно», – каже один із трейдерів.
Блокування гуртових трейдерів було темою обговорення на онлайн-зустрічі, яку минулого тижня організувала Консалтингова група «А-95». Участь у нараді взяли голова парламентського Комітету з питань фінансів, податкової та митної політики Данило Гетманцев, перший заступник ДПС Євген Сокур і відомі гуртові оператори, серед яких «Альянс Енерго Трейд», «Джетлайн», УНТК, «Газтрон», «Мартин Трейд», «Азарес».
Зі слів директора «А-95» Сергія Куюна, найбільшого розуміння було досягнуто у питанні «ризиковості» й потреби в застосуванні більш тактичного механізму блокування компаній, що опинились під увагою податківців. Найскладнішим залишається питання податкового навантаження: чиновники запропонували учасникам ринку надати свої пропозиції щодо цього й обговорити їх під час наступних зустрічей.
Необхідність зважати на нові реалії й підвищену увагу податківців уже змусила багатьох операторів враховувати податкову складову при визначенні цін продажу.
«Питання податкового навантаження змусило деяких трейдерів інакше подивитися на ціноутворення. Але в умовах постійного профіциту продукту й величезної кількості імпортерів суттєво вплинути на маржу неможливо», – зазначили в одній із компаній. Проблемою залишається те, що ДПС здебільшого слідкує за великими постачальниками, в той час, як дрібні імпортери не обтяжені такою увагою (читай – нормативами з податкового навантаження), тому мають більший простір для маневру.
Баланс у серпні
За відчуттями трейдерів, у середині серпня ринок збалансувався завдяки зростанню попиту й помірним постачанням.
У липні середньодобовий імпорт дизелю зменшився на 5%, до 17,38 тис. т, порівняно з червнем. У серпні динаміка збереглась: за 11 днів відвантаження становили 15,81 тис. т на добу (-9%).
Водночас на півдні постачання зросли на 23%, до 11,76 тис. т, головним чином завдяки потокам з Греції й Туреччини.
Як повідомляв enkorr, трейдери «розпечатали» турецький напрямок, постачивши 6,38 тис. т. Ресурс пройшов лабораторні перевірки й пішов на ринок.
Слід зазначити, що у першій половині серпня зменшились відвантаження дизпального з Румунії (порівняно з тижнем раніше на 15%, до 4,9 тис. т на добу). Зі слів трейдерів, через черги барж у Констанці й ремонт одного з резервуарів графік відвантаження ресурсу значно зсунувся.
«Наша баржа стоїть уже тиждень. Румуни вантажать на внутрішній ринок, Сербію, зріс попит і від українських компаній. Крім того, деякі з танкерів перейшли на баржі. Це все впливає на графік завантажень і, як наслідок, на зростання додаткових витрат», – розповів імпортер.
Через західний кордон, навпаки, імпорт дизпального зменшився на 15%, до 6,75 тис. т, через зниження залізничних постачань ресурсу з Польщі й Німеччини.
А ось відвантаження з Литви додали 15% і становили 56 бензовозів на добу. На наступний тиждень Orlen Lietuva анонсувала здорожчання ДП на $15/т, до $771-788/т. В українських трейдерів приріст становив 0,90-1 грн/л. Згідно з даними telegram-каналу УНТК, ціни на газ литовського виробника становлять 39,90-40,60 грн/л залежно від базису.
Станом на 16 серпня вартість дизельного пального на заході коливалась у межах 42,20-44,49 грн/л. На нижній межі пропонували пальне у Волинській області «Мартін Трейд» і УНТК. Трохи дорожче — за 42,30 грн/л — «Валентина» (MCK Group).
На дунайських терміналах ціни стартували від 40,95 до 41,50 грн/л. Але, зі слів учасників ринку, в середині дня були пропозиції й за 40,55-40,59 грн/л. «Укройлпродукт» пропонував дизель за 40,95 грн/л, «Параллель-М ЛТД», «Юкас Петроліум», «Солар Ойл», «Єксон» — за 41 грн/л.
Загалом, згідно з даними моніторингу Консалтингової групи «А-95», за тиждень середня вартість дизельного пального збільшилася на 0,24 грн/л, до 43,81 грн/л.
Динаміка гуртових цін на дизпальне в Україні у липні 2024 р., грн/л
- станом на 17:15 16 серпня
Коментарии
Войдите чтобы иметь возможность оставлять коментарии
Войти