Західні санкції проти танкерів, які перевозять російську нафту, не працюють. москва назвала дії влади у Вашингтоні, Лондоні й Брюсселі блефом і показала, що в них порожні руки, пише колумніст Bloomberg Джуліан Лі.
З початку серпня щонайменше 12 вантажів російської сирої нафти й нафтопродуктів було завантажено на танкери з чорного списку. Швидкість, з якою ці судна повертаються в експлуатацію, прискорюється.
Будь-яка попередня настороженість російських клієнтів прийняти флот у свої порти, схоже, розвіялася після успішного доставлення вантажів під час перших рейсів у квітні-липні.
До того часу покупці російської нафти хвилювалися щодо наслідків, таких як втрата доступу до західних фінансових систем, у зв’язку з діями з суб’єктами, які потрапили під санкції. Але коли проти покупців перших вантажів не було вжито заходів, ці побоювання розвіялися.
Водночас оператори відмовилися від попередніх практик приховування своєї діяльності.
Перші постачання на танкерах, які потрапили під санкції, включали тривалі періоди, протягом яких судна були невидимі для автоматизованих систем відстеження, багаторазові переміщення вантажів у морі й судна, які приховували або фальсифікували свої позиції.
Останні постачання здійснювалися відкрито, танкери надсилали чіткі сигнали про місцеперебування під час своїх рейсів. Це значно скоротило час у дорозі та, ймовірно, значно знизило вартість.
Перший круговий рейс з партією нафти за допомогою танкера Bratsk зайняв 84 дні. Другий було завершено лише за 36 днів.
Кораблі з чорного списку не заходять у західні порти, не користуються західними послугами, такими як страхування чи фінансування, і належать компаніям, так само захищеним від потенційних штрафів.
Покупці в Китаї й Індії набагато більше схильні до цього.
Якщо покарання не почнуть кусатися, вони є ні чим іншим, як фіговим листком, щоб приховати безсилля західних урядів перешкоджати діяльності російського так званого тіньового флоту.
Коментарии
Войдите чтобы иметь возможность оставлять коментарии
Войти