В начало

ЄС готує підстави для арештів «тіньових» танкерів у Балтиці

Євросоюз вибудовує юридичну рамку, що дозволить затримувати в Балтійському морі танкери, які в обхід санкцій перевозять російську нафту. У межах 19-го пакета до санкційного переліку планують додати ще близько 120 суден, і загальна кількість «тіньових» танкерів у списку може зрости до 568, пише EUObserver.

Ключовий аргумент — стаття 110 Конвенції ООН з морського права, яка дозволяє перехоплення суден «без національної належності». За даними документів, що потрапили до EUObserver, 16 із 120 танкерів, запропонованих до внесення, мають «невизначений» прапор, а в базі Eqasis у них узагалі не значиться чинної реєстрації.

На практиці підхід уже випробували: французький військовий корабель нещодавно затримав танкер Boracay із заявленим бенінським прапором, який виявився фальшивим (відсутній у Eqasis). Капітану висунули обвинувачення в непокорі та ненаданні доказів національної належності. Згодом судно продовжило рейс у бік Суецького каналу, повідомляли європейські ЗМІ з посиланням на дані MarineTraffic.

Паралельно ЄС і Велика Британія тиснуть на реєстрові юрисдикції, аби ті вилучали санкційні судна зі своїх реєстрів. За оцінкою Windward, Барбадос і Габон уже скоротили кількість таких танкерів у реєстрах — зі «100+» у кожного до приблизно 25.

У Брюсселі очікують, що зі звуженням «вікон» для перереєстрації старих і часто незастрахованих суден (або з фальшивими полісами) кількість правомірних зупинок і затримань у міжнародних водах зростатиме.

Печать

Коментарии

Войдите чтобы иметь возможность оставлять коментарии

Войти