Протягом тижня гуртові ціни на дизпальне зберігали нисхідний тренд через шестиденне просідання зовнішнього ринку на тлі зниження валютного курсу. Крім того, на вартість тиснуло і збільшення обсягів імпорту пального, особливо на півдні. Розуміючи, що перші декілька тижнів січня будуть майже «нульовими» в реалізації, трейдери намагалися перенести постачання ближче до кінця місяця.
На «ціновому» фронті прогресувало зниження. Середня вартість дизпального знизилася на 0,47 грн/л, до 47,59 грн/л.
Причини очевидні. Європейські котирування втратили $31/т, або 1,30 грн/л, до $704-726/т, а курс долара просів на 0,24 грн/$, до 41,96 грн/$ (станом на обід 24 січня).
Південний пульс
На півдні ціни коливались у межах 45-46 грн/л зі зниженням до 44,50 грн/л. З чуток, саме таку вартість запропонував «Газтрім», далі йшли «Паралель-М ЛТД», «Укройлпродукт» і «Мартін Трейд» з ціною 45-45,10 грн/л.
Пропозиції від 45,40 грн/л і вище не мали попиту. Зі слів одного з імпортерів, який вийшов з вартістю на верхній межі, дешевше взяти паузу, ніж «мінус» завдовжки в 1 грн/л.
За підрахунками enkorr, премія до CIF Med від 23 січня становить $65-101/т, тому пропозиції, які нижче за 45 грн/л, були збитковими.
Західний напрямок мало відрізнявся від південного.
«Якщо більшість часу на заході маржа вища, але продажі менші, то зараз маржа майже така, як і на півдні. Оборот дуже низький. Ми розраховували у січні на 50% зниження продажів, а виявилося більше», – розповів трейдер, який працює на обох напрямках.
Станом на 24 січня пропозиції у прикордонних областях розпочиналися від 46 й поширювалися до 47,20 грн/л. Найдешевшими були не чужі один одному УНТК й «Мартін Трейд». Трохи вище — 46,20 грн/л — Західній паливно-енергетичній компанії. Надбавка до CIF NWE становила $98-126/т, що при продажах на нижній межі не передбачає маржі до нових закупівельних цін.
«На ринку склалася ситуація, коли вигідніше купувати всередині країни, а не везти імпорт. Думаю, у лютому ситуація значно не зміниться. Ресурс продовжує надходити у кількості, яка при наявних уже залишках переливає ринок», – зазначив засновник компанії «Мартін Трейд» Володимир Порайко.
Робимо навпаки
За перші три дні тижня, з 20 по 23 січня, на південні термінали було відвантажено 21,9 тис. т ресурсу, максимальний добовий обсяг сягав 8,35 тис. т. Зазначимо, що за весь попередній тиждень зайшло всього 16 тис. т.
Якщо ж казати про тиждень 13 по 19 січня, то постачання дизелю зросли всіма видами транспорту. Автомобільні обсяги збільшились на третину – до 11,9 тис. т. На 74% показала приріст Литва.
Неабияке пожвавлення спостерігалось на болгарському напрямку – у 6 разів, хоча в абсолютних цифрах це лише 175 т, або 7 бензовозів, що є найбільшим показником з кінця листопада.
13 січня поновилися постачання пального з Греції. Єдиним українським імпортером виступала компанія «Пейд», відвантаживши 6,1 тис. т дизелю Motor Oil (Hellas).
Збільшення постачань і європейських котирувань створює всі умови для охолодження цін на АЗС вже у лютому. Роздрібний цінник дуже високий, і дещо розрядити ситуацію після напруженого січня не завадило б.
Коментарии
Войдите чтобы иметь возможность оставлять коментарии
Войти