В начало

Reuters: на Китай припаде 40% цьогорічного відновлення попиту на нафту

Очікується, що на Китай припаде близько 40% зростання світового попиту на нафту цього року, оскільки його економіка виходить із суворих обмежень, але збільшення споживання не поверне ціни до рівня 2022 року. Про це з посиланням на позицію консалтингової компанії Wood Mackenzie, оприлюднену у четвер, 23 березня, повідомляє агентство Reuters.

Згідно з базовим сценарієм, економіка Китаю зросте на 5,5% цього року після того, як він скасував свою стратегію стримування COVID, йдеться у звіті WoodMac.

Це дорівнюватиме 1 млн барелів на добу (б/д) зі зростання світового попиту на нафту цього року на 2,6 млн б/д.

Сценарій високого зростання, за якого ВВП Китаю зросте на 7%, додасть ще 400 тис. б/д китайського попиту, йдеться у звіті.

Однак цьогорічна середня ціна на нафту Brent залишатиметься нижчою за середній рівень $99 за барель, який спостерігався 2022 року, оскільки «ринки зараз адаптувалися до хаосу, спричиненого повномасштабною війною росії проти України», зазначають аналітики.

За винятком значної рецесії, WoodMac прогнозує, що Brent зросте з нинішніх рівнів близько $75 за барель до середнього рівня $89,40 за барель цього року. Сценарій вищого зростання ВВП у Китаї додасть до $5 за барель.

Після ринкових потрясінь у банківському секторі цього місяця група заявила, що не бачить жодних серйозних змін у фундаментальних показниках попиту і пропозиції й очікує, що ціни на нафту відшкодують збитки, сказав журналістам Марк Вільямс, директор з досліджень WoodMac із короткострокових нафт.

Глобальна маржа нафтопереробки знизиться приблизно до $6 за барель у четвертому кварталі порівняно з $11 за барель роком раніше, повідомляє WoodMac, оскільки збільшення глобальних переробних потужностей випереджає зростання попиту на транспортне паливо.

Згідно зі звітом, сценарій більш високого зростання ВВП знизить експорт Китаю бензину, реактивного палива, дизельного палива й газойлю в міру зростання внутрішнього споживання, що підтримає світову маржу переробки ще на 50 центів/барель у четвертому кварталі.

«Цього року ми маємо [нафтопереробні] потужності на понад 2 млн б/д. Втрата додаткових 100 тис. б/д китайського експорту — це не кінець світу», — сказав Вільямс.

Консультант очікує, що рентабельність дизельного пального в середньому становитиме $30 за барель у четвертому кварталі, а бензин – приблизно $5-6 за барель, сказав Вільямс.

Печать

Коментарии

Войдите чтобы иметь возможность оставлять коментарии

Войти