Попит на українському ринку дизпального на початку квітня залишає бажати кращого. Постачальники продукту з західного й південного напрямків поки що не зазначають зростання продажів, хоча багато компаній розраховувало на цей час на активізацію аграрних підприємств. Єдине, за що можуть порадіти покупці, так це нижчі порівняно з березнем премії на автомобільні й залізничні партії дизелю. Утім, квітневі дисконти також свідчать про те, що з попитом наразі не все добре.
Премії на автомобільні партії дизельного пального зі східних терміналів на початку квітня становлять $60-80/т до північноєвропейських котирувань CIF. Ситуація з продажами докорінно не змінюється з середини лютого. «Нам вдалося розписати графік відвантажень залізничних обсягів на весь квітень, але продажі в авто залишаються мізерними», — сказав польський трейдер. Продажі автомобільних партій дизелю продовжують буксувати через блокування КПП на польсько-українському кордоні. Через перехід «Дорогуськ–Ягодин» вантажі фактично не їдуть, а при перетині інших переходів водії паливовозів мають чекати по кілька днів у кожному напрямку. Залізниця якоюсь мірою рятує, але щоб лишатися на українському ринку й бути конкурентними, польським приватним трейдерам доводиться продавати вагони з меншими націнками. Нагадаємо, у квітні премії на залізничні партії ДП у приватних польських постачальників і Orlen зменшилися в середньому на $5/т, до $89-92/т і $78-80/т відповідно.
Протягом минулого тижня базова гуртова ціна на дизельне пальне в Польщі збільшилася на 72 зл/м3 (+$36/т), до 5340 зл/м3 ($1139/т), слідом за зростанням котирувань. Знижки від базової ціни залежно від регіону постачань і сегменту споживання в березні становили $330-400/м3 ($100-120/т). Спред із котируванням CIF цього тижня збільшився на $6/т.
Компанія Orlen Lietuva 1-7 квітня відвантажувала дизпальне зі своїх терміналів з націнками +$24-35/т до котирувань CIF. На наступний тиждень, 8-14 квітня, премії зросли до $60-71/т.
Американський дизель із Риги пропонується з націнками +$35-45/т до котирувань CIF.
Зменшення премій на морські й залізничні партії в Констанці вплинуло на ціноутворення у дрібногуртових продажах. Автомобільні партії в порту пропонуються з націнками $60-70/т до середземноморських котирувань CIF, це на $10 менше порівняно з березневими рівнями. На терміналах у Романі й Фундулі, що розташовані всередині країни, премії на автомобільні партії зменшилися на $5-15/т, до $100-105/т і $80-95/т відповідно.
На дунайських терміналах уже другий тиждень поспіль націнки на автомобільні партії дизпального тримаються нижче за $100/т і становлять $75-90/т. Продавці повідомляють, що визначальним чинником здешевшання є не зменшення премій у Констанці чи десь іще, а низький попит на українському ринку. «Останню партію я продав зі збитком у 20 коп./л. Але ж були такі, хто втратив більше гривні на кожному літрі», — повідомив один із трейдерів. Низький попит змушує гравців ринку шукати альтернативні джерела постачань. Наприкінці березня відновилися постачання палива з Туркменістану й Азербайджану, яких не було з листопада минулого року.
Трейдери у квітні очікують поступового зростання продажів дизпального з огляду на початок весняних польових робіт. Водночас комерсанти зазначають, що настрої на ринку не дуже оптимістичні. «На жаль, українська економіка ввійшла у стан стагнації. І це видно зі споживання всіх видів палива», — вважає трейдер з Києва.
Коментарии
Войдите чтобы иметь возможность оставлять коментарии
Войти