Адміністрація порту «Гдиня S.A.» підписала угоду з Budimex S.A. про реалізацію проєкту «Розширення перевантажувальної станції рідкого палива (SPPP)». Як повідомляє Центр інформації про енергетичний ринок, це зміцнить енергетичну безпеку країни, оскільки дозволить обробляти танкери з майже втричі більшим дедвейтом, ніж поточний флот, подвоївши річну потужність термінала й створивши цілісну й стійку до збоїв систему критичної інфраструктури у поєднанні з сусіднім паливним терміналом PERN.
Компанію Budimex S.A., відібрану на тендері, проведеному портом «Гдиня», було обрано підрядником для розширення пункту перевалки рідкого палива. Контракт уклали на основі підготовленої концепції й програми функціонально-корисної діяльності, розробленої студією AQUAPROJEKT.
«Ми реалізуємо одну з ключових інвестицій у паливну інфраструктуру в Польщі. Обсяг робіт є технологічно просунутим, а проведення робіт винятково з води вимагає ідеальної координації й точного планування. Budimex має досвід гідротехнічних робіт і розуміє важливість безпеки й надійності портової інфраструктури. Ми раді бути співучасниками цього нового етапу розвитку порту в Гдині», — каже Цезарій Лисенко, член правління Budimex.
Інвестиції реалізуються за формулою «проєктування й будівництво», що означає, що Budimex відповідає як за підготовку повної проєктної документації, включаючи отримання дозволу на будівництво, так і за виконання будівельних робіт, аж до дозволу на введення в експлуатацію. Рішення щодо екологічного захисту вже отримано Адміністрацією Гданського порту (PGA).
Вартість інвестицій становить 174 млн злотих брутто. Документація, включаючи отримання дозволу на будівництво, буде повністю підготовлена протягом 450 днів, а завершення робіт, згідно з графіком, заплановано на ІІІ квартал 2028 року.
Проєкт передбачає будівництво нової вантажної платформи, додаткових швартових і відбійних дельфінів, нових пожежних лафетів і нової будівлі насосної станції, що включає наявну інфраструктуру. Найголовніше, що будівельні роботи триватимуть без переривання роботи діючої вантажної платформи, що стане викликом для підрядника.
Також плануються роботи з днопоглиблення (технічну глибину причалу буде збільшено до 17 м), гідротехнічну інфраструктуру буде посилено, а систему адаптовано для обробки великих танкерів класу LR2: суден завдовжки приблизно 300 м і дедвейтом до 170 000 DWT. Після завершення модернізації річна потужність причалу зросте з 3,2 млн до 6 млн тонн, що збільшить його перевантажувальну здатність більш ніж удвічі. Крім того, можливість приймати великі судна в порту дозволить зменшити на кілька доларів собівартість палива, що імпортується.
Згідно з даними Консалтингової групи «А-95», торік паливний термінал у Гдині перевалив 2,65 млн т дизпального й газойлю. За 10 місяців цього року термінал обробив 1,75 млн т палива.
Проєкт, що реалізується портом у Гдині, доповнює інвестиції PERN у розширення паливного термінала в Дембогоже. Обидві компанії підписали відповідну угоду, завдяки якій модернізація SPPP і розвиток інфраструктури PERN сформують єдину скоординовану систему, що забезпечить більшу ефективність і стійкість внутрішнього ланцюжка постачання палива.
Найбільший паливний термінал у Польщі в Дембогоже й SPPP у порту «Гдиня» працюють як сполучені судини. Інвестиції в порт є частиною спільної системи, яка після розширення, завершеного цього року, включає нові резервуари місткістю 150 тис. м³ і модернізацію залізничного наливного комплексу, що значно збільшило його потужності для зберігання й розподілу. Це безпосередньо призводить до зміцнення всієї логістичної системи, відповідальної за постачання країни рідким паливом.
Коментарии
Войдите чтобы иметь возможность оставлять коментарии
Войти