В начало

Понавозили: ринок тестує нові обсяги імпорту бензину

У липні було імпортовано 217,5 тис. т бензину, що становить рекорд з вересня 2014 року, про це повідомили в «Консалтинговій групі «А-95».

Суттєве зростання постачань пов’язане з прагненням імпортерів подолати дефіцит, який утворився в середині червня на тлі сезонного попиту.

Основним кроком для стабільного наповнення ринку стало скасування штрафів за невиконання норми про обов’язкове додавання біоетанолу в бензини. Це дозволило знову імпортувати безспиртовий бензин, імпорт якого в липні становив 77% від загального обсягу постачання, тоді як у травні це було лише 8%.

Але ключовим проривом стало повернення грецького бензину, який зник після запровадження норми про обов'язкове додавання біоетанолу. Майже половину з понад 45 тис. т взяла на себе ОККО, решту розділили між собою Wexler, AGTG, WOG та «Д. Трейдінг».

Ті ж «гали» підтягнули екзотичний бензин з Хорватії (5 тис. т).

Майже вдвічі зросли постачання з Румунії (29,7 тис. т). Правильніше буде сказати, що такий темп забезпечив OMV Petrom, на який припало 28 тис. т.

Поновився імпорт бензину зі Slovnaft. Тут несподівано синхронно спливли мережі з відомою у вузьких колах репутацією: «Сан Ойл», «Паралель», «Мотто».

Слід відзначити PKN ORLEN, який відвантажив історично рекордні 49,1 тис. т. Також суттєво збільшилися залізничні постачання Select Energy (8,4 тис. т проти 0,8 тис. т місяцем раніше) і автомобільні Unimot (2,8 тис. т проти 0,9 тис. т, з яких 75% Е10).

Постачання бензину за країнами відвантаження у липні 2025 р., тис. т

Країна

Чер.25

Лип.25

Лип.25 до чер.25

Лип.24

Лип.25 до лип.24

Польща

21,6

63,8

195%

24,6

159%

Литва

48,6

48,4

0%

18,3

164%

Греція

 

45,8

11,3

304%

Румунія

15,6

29,7

90%

28,9

3%

Німеччина

11,9

11,8

-1%

16,0

-27%

Словаччина

0,6

6,5

973%

0,6

1044%

Інші

6,1

11,5

87%

17,3

-33%

Загалом

104,5

217,5

108%

117,0

86%

Везуть усі

Відчутний попит на бензин реанімував купу постачальників, серед яких «Анвітрейд», «Д.Трейдінг», «Люкс Країна», «Титан», «Арстак».

Загалом з травня кількість імпортерів зросла з 71 до 91 компанії, що трохи не дотягнуло до середнього показника за 2024 рік (96).

З суттєвим відривом від конкурентів з обсягом у 47 тис. т найбільшим імпортером традиційно стала група ОККО.

Трійка лідерів виглядала дещо нетипово — ОККО, WOG і «Укрнафта». Зокрема остання замінила традиційний третій номер – UPG.

З трейдерів значно зросла закупівля бензину у «Мартін Трейду» (у 7 разів, до 2,6 тис. т) через відвантаження залізничної партії з OMV Petrom. До того компанія була зосереджена на автомобільних партіях з Литви й Румунії з середнім місячним обсягом близько 0,2 тис. т.

Також збільшила у 5,7 раза (2,2 тис. т) постачання GT GROUP, яка вийшла з пропозиціями на гуртовий ринок. Компанія додатково закупила залізничну партію у PKN ORLEN.

 

Попри відчутний дефіцит на початках, український ринок зміг оперативно нормалізувати ситуацію з постачанням бензину. Це ще раз протестувало нову структуру диверсифікованих логістичних і географічних постачань, побудовану після 2022 року.

«Одним із найважливіших висновків є здатність ринку швидко наповнюватись у критичних ситуаціях попри відсутність великих запасів. Це ще раз доводить, що наразі створення системи стратегічних запасів не є вкрай необхідним, бо призведе лише до додаткових ризиків і фінансового навантаження на компанії й, відповідно, на споживачів», – зазначив Сергій Куюн, директор «Консалтингової групи А-95».

Печать

Коментарии

Войдите чтобы иметь возможность оставлять коментарии

Войти