У червні в Україну було імпортовано 104,5 тис. т пального, що майже дорівнює обсягам травня і на 9% менше ніж за аналогічний період 2024-го, про що свідчать дані Консалтингової групи «А-95».
Пожвавлення постачань спостерігалося з другої половини червня. Тоді через зростання попиту влада оперативно ухвалила законопроєкт щодо скасування штрафів за Е0, що автоматично відкрило шлях для імпорту Е0, який було вже повністю припинився. Так, наприкінці червня імпорт «безалкогольного» А-95 зріс до 5,8 тис. т.
Після запровадження норми про обов’язкове додавання біоетанолу попит на бензин А-98-100, на який не діє нова вимога щодо вмісту біокомпонентів, різко зріс. Минулого місяця обсяги імпорту були також підвищеними, хоча й скоротились на 10%, до 4,5 тис. т.
«На початку червня попит на А-100 став ще більшим. Через це ми збільшили кількість АЗК з «сотим» з 21 до 25. Це половина нашої мережі», – розповіли у «Сокар Україна».
Лідерство у постачанні бензину зберігає Литва, а саме Orlen Lietuva – 48,6 тис. т, що на 10% більше, ніж минулого року.
На другому місці Польща – 21,6 тис. т. PKN Orlen скоротив обсяги на 14% (16,6 тис. т).
Водночас відвантаження з базисів Unimot зросли на 21%, до 3,7 тис. т. Окрім Е5 трейдер експортував і Е10. Окрім того, додала польська компанія й А-98: з 0,4 до 0,6 тис. т.
Також уперше з початку року з’явилися постачання безспиртового А-95 із Select Energy з Польщі: 0,8 тис. т.
Більш суттєво — на 21%, до 15,6 тис. т — порівняно з Польщею впав імпорт з Румунії: 90% (14 тис. т – 26%) звідти належало ресурсу з OMV Petrom, решта — Oscar Downstream. Останній збільшив постачання з 1 до 1,6 тис. т шляхом продажів Е10.
Провідний постачальник напрямку – OMV Petrom, скоротився на 26%, до 14 тис. т.
На тлі падіння постачань із Польщі й Румунії імпорт бензину з Молдови й Словаччини зріс на 30% і в 24 рази відповідно, до 6 і 0,6 тис. т. З Братислави в кінці місяця активно поїхав бензин Е10, що і забезпечило напрямку приріст. У цей же період, з 23 по 30 червня, заїхало і 72% імпорту з Молдови. В основному везли Е0 з базису Naftatrans і Е5 з Energoil.
Німеччина зберігає свої позиції, експортувавши 11,9 тис. т бензину (без змін до травня). Тут єдиним імпортером залишається UPG. Не виключено, що найближчим часом на ринок повернеться другий німецький виробник, Holborn Europa Raffinerie, який залишив ринг внаслідок запровадження в Україні Е5. Хоча деякі джерела на ринку кажуть, що останні зміни не вплинуть на стратегію НПЗ.
Без сюрпризів
Незмінна трійка лідерів — ОККО, WOG і UPG — у червні привезла сумарно 73,6 тис. т пального, або 70% загального імпорту (у травні цей показник становив 76%).
На відміну від своїх конкурентів, мережа ОККО дещо зменшила обсяги імпорту – на 16%, до 36,4 тис. т. Швидше за все, це обумовлено високими постачаннями у травні, коли оператор привіз найбільший із жовтня минулого року обсяг – 43,5 тис. т.
Також зменшилися обсяги імпорту у «Паралелі» й Socar: на 34% кожен, до 2 і 1,5 тис. т відповідно. Перший скоротив закупівлю безспиртового з Молдови (Naftatrans), другий — знизив їх на кожному з напрямків (Литва, Польща, Румунія).
Цього разу в десятці найбільших засвітилися Карпатська паливна компанія й УНТК, привізши 1,7 і 1,6 тис. т пального (майже в 3 і 2 рази більше відповідно).
З початку року свої позиції укріпив НПЗ Orlen Lietuva, який порівняно з минулим роком збільшив відвантаження в 2,4 раза, до майже 196 тис. т. Починаючи з березня, виробник став незмінним лідером у постачанні бензину, адаптуючись до потреб українського ринку. Ось і зараз, зі слів трейдерів, компанія знову розпочала відвантаження Е0. Загалом гнучкість і оперативність «Орлену» не припиняє дивувати.
Попри високий попит, українським трейдерам вдається закрити потреби ринку. Ба більше, з урахуванням поточних темпів імпорту в липні може заїхати до 200 тис. т пального.
Коментарии
Войдите чтобы иметь возможность оставлять коментарии
Войти