В начало

Останні санкції США щодо іранської нафти б’ють по Sinopec

Оголошені 9 жовтня санкції США проти експорту іранської нафти, за оцінками галузевих менеджерів та аналітиків, вдарили по китайському нафтопереробному гіганту Sinopec: під обмеження потрапив термінал, через який держкомпанія обробляє близько п’ятої частини імпорту сирої нафти.

Новий пакет ускладнює відносини між США та Китаєм напередодні запланованих на кінець місяця переговорів президентів Дональда Трампа та Сі Цзіньпіна. Крок Вашингтона послідував після рішення Пекіна посилити контроль за експортом рідкісноземельних елементів і вписується в зусилля США з обмеження торгівлі іранською нафтою з її найбільшим клієнтом.

До списку Мінфіну США потрапила, зокрема, Rizhao Shihua Crude Oil Terminal Co. Ltd — компанія, яка наполовину належить логістичному підрозділу Sinopec. Санкції також охопили низку суден, що перевозять іранську сиру нафту та скраплений нафтовий газ, а також один незалежний НПЗ у Китаї. За даними США, термінал Rizhao Shihua в районі Ланьшань міста Жіцзао (провінція Шаньдун) приймав іранську нафту з санкційних суден.

Термінал має три причали, здатні обслуговувати VLCC. Його структура власності, за даними китайського бізнес-порталу Qichacha, така: 50% — Sinopec Kantons Holding (логістичний оператор під контролем Sinopec), інші 50% — порт Жіцзао, що входить до Shandong Port Group. За підрахунками Vortexa та двох обізнаних із роботою порту менеджерів, більшість сирої нафти, що проходить через об’єкт, обробляє Sinopec. Водночас трейдери й аналітики зазначають, що Sinopec уникає прямих закупівель іранської нафти.

Останні дії США збільшили кількість санкціонованих нафтових терміналів у «рафінерському хабі» Шаньдун до п’яти — це близько половини пропускної спроможності провінції з обробки VLCC (по ~2 млн барелів кожен). Шаньдун, де зосереджені незалежні китайські НПЗ, є ключовим пунктом призначення для вантажів із-під санкцій — з Ірану, Венесуели та росії.

«Порівняно з попереднім раундом санкцій щодо китайських терміналів, вплив може бути більшим», — зазначає Семюел Конг, старший аналітик FGE, який оцінює, що лише 10–20% імпорту сирої нафти в Жіцзао припадає на санкційні джерела. «У короткостроковій перспективі можливі збої з розвантаженням у районі Жіцзао, а судна з “чистими” барелями шукатимуть альтернативні порти Шаньдуну».

На тлі побоювань щодо перевалки та можливих затримок 10 жовтня спотові фрахтові ставки на маршрут VLCC Близький Схід — Китай зросли на 3%, повідомили кілька джерел у судноплавній галузі.

Печать

Коментарии

Войдите чтобы иметь возможность оставлять коментарии

Войти