Під впливом різних чинників у вересні премії на дизпальне у постачальників з Польщі, Литви й Угорщини рухалися врізнобіч. Єдиної стратегії не було й на півдні — націнки на грецький продукт дещо зросли, тоді як партії з Румунії порівняно з серпнем здешевшали, свідчить опитування enkorr.
Премії на залізничні партії у польських трейдерів на умовах DAP Мостиська зменшилися на $8-9/т, до $59-62/т до котирувань CIF без ескалації.
«Ми придбали судно дешевше, тому змогли запропонувати кращі умови на вересень», — розповіли в польській компанії. Раніше enkorr повідомляв, що у серпні очікується збільшення постачань дизелю з США й Близького Сходу, що сприятиме усуненню дефіциту на європейському ринку і, як наслідок, зниженню націнок на морські вантажі.
З термінала PERN у Дембогоже поїзди з паливом було продано за $24-29/т до котирувань CIF без ескалації, це на $1-6/т менше порівняно з серпневими угодами.
Націнки ORLEN на терміналі в Журавиці зросли на $3/т, до $65-66/т, завдяки високому попиту на українському напрямку.
У червні-серпні ORLEN збільшив продажі в Україну в півтора раза. Водночас на внутрішньому ринку літній сезон для концерну минув не дуже вдало, зазначають трейдери. Через те що жнива у Польщі почалися на три тижні пізніше, ніж зазвичай, місцеві аграрії відтермінували закупівлі палива. Як наслідок ORLEN у серпні вперше за довгий час довелося експортувати дизпальне морем через Гданськ.
Автомобільні партії ДП з постачанням у вересні зі східних польських терміналів пропонуються за +$47-65/т до котирувань CIF NWE без урахування ескалації, на $1-2/т дешевше, ніж у серпні.
«У серпні дизель продавався непогано, сподіваюсь, що так буде й у вересні», — сказав представник Solumus. Співрозмовник додав, що на польському ринку продажі були слабкими, тож український напрямок сильно допоміг.
Краще йшли справи в серпні й у Anwim, але у вересні компанія не планує продавати паливо на український ринок.
«Ми не придбали цього разу судно на морі, тому нам немає що запропонувати в Україну», — розповів представник компанії. Вочевидь компанія, чий основний бізнес це ритейл, не побачила сенсу купувати морський ресурс в умовах надлишку палива ORLEN на ринку.
Премії на вагони з литовського термінала Моцкава компанія ORLEN Lietuva залишила без змін на рівні $27-28/т до котирувань CIF NWE.
Польські й литовські компанії доволі слабко відреагували на анонсоване скорочення постачань з Угорщини у вересні. Через перебої постачань нафти по «дружбі» MOL зменшить відвантаження дизелю приблизно на 30%, а премія на базисах продажу зросте на $10/т, до $110/т, повідомили джерела enkorr. Утім, учасники ринку не бачать у цьому проблеми.
«Навіть якщо цей напрямок повністю закриється, дефіциту не буде. Інші канали постачань забезпечують ринок», — сказав один з імпортерів.
Упродовж серпня націнки на баржеві партії у Констанці знижувалися у міру відновлення балансу на румунському ринку. Якщо у середині минулого місяця судна продавалися за $32-35/т до котирувань CIF Med, то в останній тиждень літа трейдери озвучували рівні $26-32/т. Ставки фрахту тримаються в межах $21-22/т попри те, що вода в Дунаї знову почала падати.
Упродовж двох тижнів рівень води в каналі Чернаводе впав на 153 см і на 31 серпня становив мінус 154 см. Компаніям доводиться возити баржі з неповним навантаженням, але втрата корисного обсягу поки що невелика.
«Кілька днів тому ми завантажували баржу. І замість того, щоб налити 2,2-2,3 тис. т, завантажили лише 2 тис. т. Інша баржа місткістю 2,4 тис. завантажила також 2 тис. т», — розповів один з резидентів Constanta Oil Terminal.
Учасники ринку вважають, що серпнева посуха навряд матиме сильний вплив на ціноутворення.
«Продукту в Констанці дуже багато, ніхто не буде підвищувати ціни», — сказав український імпортер.
Якщо премії в Румунії рухалися в одному напрямку з рівнем води на Дунаї, то з Греції вересневі обсяги здорожчають. Опитані трейдери повідомили, що танкерні партії грецького дизелю наприкінці літа було продано за $23-27/т, це на $4-5/т дорожче порівняно з серпневими угодами. Фрахт на грецькому напрямку обійдеться в $33-35/т. У вересні на ринок постачатиметься переважно продукт Hellenic Petroleum. Паливо виробництва Motor Oil знаходить покупців на інших ринках, зокрема в Ізраїлі, повідомив один з трейдерів.
У вересні трейдери розраховують на збереження високих продажів. Водночас імпортери розуміють, що кілька необережних рухів може все зіпсувати.
«Через відсутність палива «Укрнафти» на ринку, у деяких компаній складається враження, що тепер можна везти більше», — застерігає представник української компанії.
Коментарии
Войдите чтобы иметь возможность оставлять коментарии
Войти