В начало

Не продається: польські трейдери на липень зменшують премії на ДП

Протягом червня в Україні спостерігався помірний попит на імпортне дизпальне. Вибухового зростання закупівель, як торік у червні, не відбулося через невизначеність термінів схвалення нових ставок акцизу. Крім того, тривалий профіцит ресурсу на ринку не заохочує компанії купувати зайве.

У другій половині місяця автомобільні партії дизпального зі східних терміналів Польщі продавалися з націнками $60-75/т до котирувань CIF NWE без ескалації. Але в липні автообсяги пропонуватимуться з преміями +$60-70/т. Польські трейдери незадоволені низькими продажами палива машинами, оскільки це призводить до підвищення питомих витрат на оренду резервуарів. «Ми проаналізували наші червневі продажі в авто, тому маємо щось зробити, щоб збільшити обсяги», — повідомили у великій польській компанії. Вхідні умови постачань німецького дизелю для польських компаній не змінилися на липень, тому в жертву буде принесено маржу й, можливо, вдасться оптимізувати логістику, додав співрозмовник.

Премії до котирувань CIF NWE на залізничні партії дизпального з постачанням у липні зменшилися на $3-5/т, до $70-85/т без ескалації на умовах DAP. Морський ресурс і продукт PKN Orlen з термінала в Журавиці пропонується на більш вигідних умовах порівняно з обсягами німецького Total.

На внутрішньому ринку Польщі базова ціна на дизельне пальне зросла на 25 зл/м3, до 5 142 зл/м3 ($1 058/т). Водночас гуртова маржа продажів, зі слів трейдерів, від початку червня зменшилася через зростання котирувань і конкуренції в гурті. У Польщі почалися літні канікули й сезон відпусток. Через це великі мережі влаштовують акції, намагаючись підняти продажі шляхом зниження роздрібних цін. Звісно, що ця конкуренція позначається й на гуртовому сегменті ринку.

Компанія Orlen Lietuva 24-30 червня продає автомобільні партії дизпального за $837-855/т на умовах FCA. Порівняно з попереднім тижнем ціни зменшилися на $39-40/т. На час встановлення цін премії на автомобільні партії до котирувань CIF становили $44-62/т. Зі слів учасників ринку, у липні залізничні обсяги дизпального з термінала в Моцкаві будуть відвантажуватися з націнками +$40/т до котирувань CIF NWE.

Перша половина червня для трейдерів із півдня почалася непогано — низькі котирування й високі маржі в гурті дозволили трохи відбити травневі збитки. Але потім усе пішло шкереберть. Зростання котирувань протягом останніх трьох тижнів підрізало заробітки компаній, що продають паливо з дунайських терміналів. Крім того, заборона постачань дизелю з Констанци на короткий час змусила понервувати багатьох імпортерів, а кільком компаніям принесла збитки через демереджі.

Унаслідок нетривалої блокади Констанци обсяги надходження дизпального з румунського напрямку скоротилося вдвічі минулого тижня. Як вважають трейдери, зменшення обсягів румунського ресурсу на дунайських терміналах відчули деякі клієнти на півдні, але в масштабах країни це не позначилося на балансі ринку. «Ринок це відчув би, якби був нормальний попит», — прокоментував один із трейдерів. На кінець червня автомобільні партії дизпального на дунайських терміналах пропонуються з преміями +$75-80/т до котирувань CIF Med з ескалацією, це на $10-15/т менше порівняно з початком місяця.

Автомобільні партії дизпального в Констанці пропонуються з диференціалами $60-70/т до середземноморських котирувань CIF з урахуванням ескалації. На більш віддалених від моря терміналах у Романі й Фундулі паливо продається з преміями +$88-90/т і +$88-95/т відповідно.

Трейдери не покладають великих надій на липень. Ринок залишатиметься перелитим, навіть якщо аграрії збільшать споживання палива під час збирання врожаю сільгоспкультур. За попередньою інформацією, собівартість постачань вантажів з Греції й Румунії зросте на $2-3/т через невелике зростання премій у Hellenic і здорожчання фрахту на баржі, що ходять між Констанцою й дунайськими терміналами.

Печать

Коментарии

Войдите чтобы иметь возможность оставлять коментарии

Войти