Індійські державні нафтопереробні заводи (НПЗ) наразі відмовляються від закупівель російської сирої нафти, повідомляють джерела Bloomberg, безпосередньо обізнані з планами закупівель компаній, оскільки Вашингтон посилює тиск на Нью-Делі щодо потоків за допомогою хвилі жорстких мит.
Компанії, включаючи Indian Oil Corp., Bharat Petroleum Corp. і Hindustan Petroleum Corp., планують відмовитися від спотових закупівель сирої нафти в майбутньому циклі закупівель, доки не буде чітких урядових рекомендацій, повідомили джерела, які попросили не називати їхніх імен, оскільки вони не уповноважені говорити публічно. Це вплине на закупівлю російських вантажів Urals для жовтневого завантаження, додали вони.
Світовий ринок нафти зосередився на закупівлі сирої нафти Індією після того, як президент Дональд Трамп подвоїв мито на весь індійський експорт до США як пряме покарання за те, що НПЗ країни купують російську нафту. Ескалація, яка ще не супроводжувалася аналогічними діями проти Китаю, ще одного великого покупця, має на меті змусити москву припинити війну в Україні.
Цього тижня напруженість змінила ф'ючерсні ціни, оскільки трейдери оцінюють ймовірність перебоїв у потоках, а також здатність москви знаходити альтернативних покупців, якщо індійські НПЗ вирішать купувати менше барелів. У четвер ціна на нафту Brent майже не змінилася, склавши близько $67 за барель, після п'ятиденного падіння.
Офіційно Нью-Делі не дав жодних вказівок нафтопереробним заводам припинити купувати московську нафту, а уряд прем'єр-міністра Нарендри Моді чинить опір митам Трампа. Раніше Bloomberg повідомляв, що НПЗ було запропоновано розробити плани купівлі неросійської сирої нафти.
Речник Міністерства нафти не одразу відповів на електронний лист із проханням прокоментувати ситуацію. Окремо IOC, BPCL і HPCL не відповіли на повідомлення Bloomberg із проханням прокоментувати ситуацію.
Поза терміновими контрактами виробники нафти й НПЗ зазвичай здійснюють закупівлі в короткострокових циклах, при цьому вантажі бронюються приблизно за півтора-два місяці до завантаження. Така схема планування наперед дозволяє користувачам переконатися, що у них достатньо запасів для задоволення їхніх потреб.
Хоча загальні закупівлі жовтневої нафти Urals індійськими НПЗ навряд чи впадуть до нуля, падіння може спричинити ажіотаж щодо інших сортів, з альтернативою вантажами з США, Близького Сходу й Африки, кажуть трейдери, які купують і продають по всьому регіону. Перемовини щодо жовтневих вантажів ще не розпочалися, хоча трейдери передбачають більші знижки з боку росії й більше пропозицій Китаю, який зазвичай не обирає багато такого асортименту.
Наприкінці липня закупівлі вересневої нафти Urals завершилися, і Індія взяла менше барелів через дорогі пропозиції. Відтоді державні НПЗ оголосили низку тендерів, поглинаючи спотові вантажі з інших регіонів. Тим часом приватні переробні компанії Reliance Industries Ltd. і Nayara Energy Ltd. зберігають мовчання, причому остання бореться з різким падінням темпів перероблення після санкцій, запроваджених Європейським Союзом.
Вантажі Urals — еталонного сорту сирої нафти росії із заходу країни — для серпневого й вересневого вантажів, ймовірно, будуть доставлені за планом, якщо Нью-Делі не порадить інакше, повідомили джерела. Останніми днями танкери розвантажили деякі вантажі в індійських портах, хоча й з невеликими затримками. На піку свого зростання Індія імпортувала понад 2 млн барелів російської нафти на день, порівняно з майже нульовими закупівлями до повномасштабної війни в Україні.
«Протягом певного періоду будуть деякі операційні перебої, але попит і пропозиція сирої нафти збалансуються», — сказав Р. Рамачандран, колишній директор НПЗ Bharat Petroleum. Якщо російські постачання будуть складнішими, «близькосхідна сира нафта — з географічними перевагами й широким діапазоном якості — стане основною заміною, особливо з Саудівської Аравії та Іраку», додав він.
Коментарии
Войдите чтобы иметь возможность оставлять коментарии
Войти