Протягом року, з кінця грудня 2023-го до теперішнього часу, російські експортери переспрямували частину обсягів пропану й бутану з Польщі й країн Балтії у порти (в усть-лузі, темрюку, грузинському Кулеві), звідки танкерами-газовозами паливо вивозиться переважно до Туреччини.
Згідно з розрахунками Reuters, відвантаження всіх видів СВГ з рф до Польщі залізницею у листопаді 2024 року впали до 37 тис. з 90 тис. т у листопаді 2023 року, до країн Балтії (Латвія, Литва й Естонія) — до 24 тис. з 49 тис. т.
Експорт СВГ з рф у країни Центральної Азії (Таджикистан, Узбекистан, Киргизія й Казахстан) у листопаді цього року становив 60 тис. т проти 36 тис. т у листопаді 2023-го, до Афганістану — 32 тис. т проти 13 тис. т.
Збільшилися відвантаження СВГ у напрямку прикордонних переходів рф й Китаю, куди російський скраплений газ надходить як залізничним транспортом, так і в автоцистернах, а також до Вірменії, Грузії, Азербайджану, Монголії та інших країн.
За даними джерел у галузі, експорт СВГ із рф залізницею у січні-листопаді 2024 року знизився на 7,2% порівняно з січнем-листопадом 2023-го, до 3,062 млн т.
При цьому частка постачань у Євросоюз (Польща, країни Балтії, Фінляндія, Угорщина й Болгарія) за січень-листопад цього року впала до 40% від усього експорту з 45% 2023 року, морських постачань (переважно з усть-луги й темрюка в Туреччину) — до 23% з 31%, до Афганістану — збільшилася до 9,1% з 6,2%, до країн Центральної Азії — до 7,5% з 5,6%, до Китаю — до 8,2% з 5,6%.
Коментарии
Войдите чтобы иметь возможность оставлять коментарии
Войти