Нафтокомпанії російської федерації скаржаться на збільшення податків унаслідок зростання цін на пальне. На їхню думку, це призводить до збитків під час виробництва й продажу, пише «Комерсант».
Так, голова комітету з енергетики держдуми рф, павєл завальний, 4 жовтня спрямував запит нафтокомпаніям із проханням оцінити податкове навантаження компаній і вплив податкової складової на ціну палива. У відповідь глава «татнєфті» наїль маганов зазначив, що збільшення податкового навантаження на видобуток і переробку призводить до скорочення прибутку роздрібного бізнесу (з урахуванням регулювання ціни на паливо державою), у зв'язку з чим цей бізнес стає непривабливим для інвестицій і розвитку у складі великих нафтокомпаній.
Топменеджер зазначив, що у вересні частка податкового навантаження в структурі роздрібної ціни на Аі-92 і ДТ склала 77,2% (включаючи витрати на транспортування — 85,7%) і 77,3% відповідно, пише видання. При цьому компанія зазнає збитків від виробництва й продажу Аі-92 і ДП на внутрішньому ринку обсягом 10 руб. і 3 руб. за літр відповідно. Загальне оцінкове податкове навантаження компанії зросло з 52% від виручки 2018 року до 61% 2023 року.
З 2018 року уряд рф проводить податковий маневр, зменшуючи експортне мито на нафту й одночасно підвищуючи податок на видобуток нафти. Щоб компенсувати втрату субсидії, що надається митом, компаніям було надано зворотний акциз на нафту і паливний демпфер.
Проте нафтокомпанії вважають, що ці заходи недостатні для покриття всіх рентних податків, акцизів і ПДВ. Вони вказують на нерівномірний розподіл податкового навантаження між компаніями залежно від обсягу переробки та інших чинників. Експерти зазначають, що інвестиційні можливості у галузі залежать не лише від частки податків у ціні пального, а й від пільг і субсидій з боку держави.
Коментарии
Войдите чтобы иметь возможность оставлять коментарии
Войти