В начало

Імпорт сирої нафти в Китай відновиться у листопаді

Імпорт сирої нафти в Китай – на шляху відновлення у листопаді до найвищого рівня за три місяці, але висхідний апетит найбільшого у світі імпортера нафти пов’язаний більше з ціною, ніж зі зростанням попиту.

Відповідно до даних відстеження руху суден і портів, зібраних товарними аналітиками Kpler і LSEG Oil Research, цього місяця надходження сирої нафти можуть сягнути близько 11,4 млн барелів на день (б/д).

Якщо кінцевий результат за листопад відповідатиме прогнозам, це буде найвищим місячним імпортом з офіційного показника серпня у 11,56 млн б/д й третій найсильніший місяць цього року.

Однак припущення, що збільшення імпорту сирої нафти сталося через відновлення попиту, може бути оптимістичним, враховуючи, що продуктивність нафтопереробного заводу (НПЗ) Китаю залишається низькою, а економічні показники продовжують показувати, що друга за величиною економіка світу тільки намагається повернутися до зростання.

Швидше за все, збільшення імпорту у листопаді пов’язане з ціною, оскільки нафтопереробники скористалися зниженням цін у той час, коли нафта, що прибуває цього місяця, завантажувалася.

Ф'ючерси на глобальну еталонну нафту марки Brent на початку вересня впали до найнижчого рівня за 33 місяці, торгуючись 10 вересня на рівні $68,68 за барель.

Ціна знижувалася з початку липня, коли досягла $87,95 за барель на тлі зростання напруженості на Близькому Сході й рішення групи експортерів ОПЕК+ відкласти заплановане збільшення видобутку.

Затримка між купівлею вантажів і фізичним доставленням до Китаю коливається приблизно від шести тижнів до трьох місяців, залежно від того, звідки надходить нафта.

Це означає, що сиру нафту було забезпечено у листопаді, коли ціни на неї досягли найнижчого рівня майже за три роки.

У минулому китайські нафтопереробники продемонстрували, що вони купуватимуть більше сирої нафти, ніж їм потрібно, коли вважатимуть ціни низькими, і скорочуватимуть імпорт, коли вважатимуть, що ціни зросли занадто високо або занадто швидко.

Ця динаміка була очевидною в імпорті сирої нафти Китаєм до 2024 року, коли надходження скоротилися на 420 тис. б/д за перші 10 місяців року, причому більша частина слабкості сталася після того, як ціни на сиру нафту різко зросли у ІІ кварталі.

Після вересневих низьких цін на сиру нафту вони дещо відновилися, сягнувши вище від $80 за барель на початку жовтня, перш ніж встановитися у діапазоні $70-75, зупинившись на рівні $73,1 20 листопада.

Стабільні ціни можуть свідчити про те, що китайські нафтопереробники залюбки купуватимуть обсяги сирої нафти, достатні для задоволення своїх потреб, а не купуватимуть надлишків нафти для зберігання для подальшого перероблення.

Однак обрання Дональда Трампа на другий термін президентом США може змінити розрахунки китайських покупців, особливо тих, хто купує іранську нафту.

Трамп і члени його нової адміністрації чітко дали зрозуміти, що вони мають намір повернутися до своєї жорсткої політики застосування санкцій проти Ірану через ядерну програму Тегерана та його підтримку груп бойовиків, які воюють проти Ізраїлю.

Трейдери повідомляють, що це вже призвело до того, що деякі китайські нафтопереробні підприємства, зокрема незалежні переробники, відмовляються від купівлі іранської сирої нафти.

Хоча загальна пропозиція сирої нафти достатня, щоб комфортно впоратися з будь-якими втратами іранських барелів з ринку, це, ймовірно, вплине на регіональні ціни.

Якщо китайські нафтопереробники звернуться до інших сортів близькосхідної нафти, цілком ймовірно, що ціни у регіоні зростуть порівняно з іншою нафтою.

Печать

Коментарии

Войдите чтобы иметь возможность оставлять коментарии

Войти