Цього тижня рентабельність азійських нафтопереробників впала до найнижчого сезонного рівня з 2020 року, оскільки постачання дизельного пального й бензину зросли після того, як закінчився пік літнього попиту на подорожі, повідомили Reuters представники галузі й аналітики.
Постійно низька рентабельність може змусити нафтопереробників знову скоротити виробництво, додавши до циклу скорочень, які мали місце на початку року, коли рентабельність також була низькою, і стримуючи попит на сиру нафту в Азії, регіоні, який найбільше сприяє зростанню глобального попиту на нафту.
«Азія скорочує обсяги виробництва з травня на 400-500 тис. барелів на день (б/д), включаючи Китай, — сказала Амріта Сен, засновник і директор з досліджень консалтингової компанії Energy Aspects. — Ми вже включили 300 тис. б/д для ІV кварталу, потенційно ще 100 тис. на основі сьогоднішньої рентабельності».
Комплексна маржа нафтоперероблення у Сингапурі, лідері регіону, впала цього тижня до $1,62 за барель, свідчать дані LSEG, із середнім показником у перший тиждень вересня на 68% нижче, ніж за той же період минулого місяця.
Маржа перебуває на найнижчому сезонному рівні з 2020 року, знизившись раніше, ніж зазвичай, оскільки літнє споживання бензину в США розчарувало, а економічний спад у Китаї знизив попит.
Маржа на дизельне пальне в Азії коливається біля мінімуму за 18 місяців, тоді як грошові знижки на газойль із вмістом сірки 10 ppm досягли майже чотирирічного мінімуму на тлі розширення контанго у ринковій структурі.
Оперативні ціни нижчі, ніж у наступні місяці на ринку контанго, що свідчить про достатню пропозицію.
«Попит на дизельне пальне в Європі наразі досить низький», — сказав Reuters речник Formosa Petrochemical К.Й. Лін, додавши, що на нафтопереробні заводи (НПЗ) Північно-Східної Азії тиснуть великі запаси, оскільки їх нафті більше нікуди йти, окрім регіональних напрямків, таких як Сингапур та Австралія.
Починаючи з червня, трейдери перевозили рекордні обсяги дизельного пального на дуже великих нафтоперевізниках з Азії на захід, додаючи до зростання запасів у Європі.
У Китаї очевидний попит на дизельне пальне знизився на 3% за перші сім місяців цього року, сказав Віктор Ян, старший аналітик китайської консалтингової компанії JLC. Це сталося після того, як провідні нафтопереробні компанії Sinopec і PetroChina повідомили про різке падіння продажів у першому півріччі порівняно з минулим роком, додав він.
Продажі у вересні й жовтні, які зазвичай є місяцями піку споживання дизельного пального у Китаї, також можуть розчарувати, зазначив Віктор Ян.
Виробництво НПЗ у Китаї в липні впало до найнижчого рівня з жовтня 2022 року, тоді як Sinopec, найбільший НПЗ в Азії, заявив, що планує зберегти стабільність темпів перероблення сирої нафти у другому півріччі порівняно з першим.
Згідно з даними LSEG, ціни на бензин в Азії цього тижня впали до найнижчого рівня за три роки, причому крек-спреди досягли найнижчого рівня з жовтня.
Коментарии
Войдите чтобы иметь возможность оставлять коментарии
Войти