Нафтопереробні заводи (НПЗ) по всьому світу останніми тижнями отримують несподівані прибутки від виробництва ключових видів палива. Це дає перепочинок сектору, що страждає від нестабільності, перед очікуваним спадом пізніше цього року.
Закриття заводів скоротило постачання палива, необхідного для задоволення пікового літнього попиту. Про це повідомляє Reuters.
Сильні показники паливних ринків різко контрастують із падінням цін на сиру нафту, яка у травні опустилася до чотирирічного мінімуму після того, як ОПЕК+ скоротила видобуток швидше, ніж планувалося. Це також свідчить про те, що попит залишається стійким, попри тривалі побоювання щодо впливу мит.
«Маржа сильна, тому що баланс продуктів — попиту й пропозиції — все ще обмежений», — сказав аналітик Sparta Commodities Ніл Кросбі.
Маржа відображає прибуток, який завод отримує від перероблення сирої нафти на таке паливо, як бензин або дизельне пальне.
Ще кілька місяців тому великі нафтові компанії попереджали, що 2025 рік буде складним для переробної галузі. TotalEnergies і BP повідомили про зниження прибутків у І кварталі, пов’язане зі слабшими показниками у сфері виробництва палива.
Загалом НПЗ стикаються зі скороченням попиту, яке спричинене економічним спадом, зростанням популярності електромобілів і конкуренцією з боку нових потужностей в Азії й Африці.
За даними консалтингової компанії Wood Mackenzie, у травні 2025 року світова маржа композитного перероблення досягла $8,37 за барель — це найвищий показник з березня 2024 року. Однак він все ще значно нижчий за середній рівень у $33,5 у червні 2022 року, коли ринок відновлювався після пандемії й повномасштабного вторгнення росії в Україну.
Закриття заводів у Сполучених Штатах і Європі уповільнило зростання чистих потужностей нафтопереробних заводів нижче від рівня зростання попиту, що сприяло відносному підвищенню прибутковості діючих НПЗ.
За даними енергетичної консалтингової компанії FGE, світові постачання дизельного пального можуть скоротитися на 100 тис. барелів на день (б/д) у річному обчисленні 2025 року, тоді як попит знизиться на 40 тис. б/д. Постачання бензину знизиться на 180 тис. б/д, а попит зросте на 28 тис. б/д.
«Таким чином, ми спостерігаємо більш жорсткий ринок ключових транспортних видів палива, що чинить тиск на зростання маржі, на велику радість регіональних НПЗ», – сказав керівник відділу нафтопереробних продуктів FGE Юджин Лінделл.
Коментарии
Войдите чтобы иметь возможность оставлять коментарии
Войти