На початку листопада обсяги пропозиції скрапленого газу з Польщі й країн Балтії залишаються обмеженими через скорочення відвантажень російського ресурсу й затримки виходу Мажейкяйського НПЗ з ремонту. Водночас на півдні між постачальниками точиться конкуренція, що сприяє зменшенню цін для українського ринку.
Ціни на автомобільні партії ПБТ і пропан у Галаці зменшилися до $775-790/т проти $790-800/т минулого тижня. У Мангалії газ пропонувався у такому ж ціновому діапазоні. Газ на румунських базисах здешевшав попри підвищення цін Sonatrach. «В усьому винні ціни на аукціонах і дешеві пропозиції у Рені», — розповів представник компанії Bulmarket. На українському березі Дунаю автомобільні партії газу цього тижня пропонувалися у діапазоні 52 500-56 500 грн/т залежно від вмісту пропану в суміші. Учасники ринку зазначають, що у першій декаді листопада в гирло Дунаю має надійти кілька човнів із газом. Йдеться про судна Orinda, Goya, Enigma й Boreas LPG. «Ціни будуть знижуватися, днями надійде багато продукту. Крім того, на аукціонах цього тижня було виставлено великий обсяг газу», — вважає один з південних трейдерів. На торгах «Укрнафти» 6 листопада середньозважена ціна на газ упала на $66/т, до $763/т. Зниження цін на півдні сприятиме подальшому зміцненню позицій постачальників з Румунії й українських дунайських терміналів.
Ціни на пропан-бутанову суміш на польських терміналах з урахуванням доставлення до польсько-українського кордону зменшилися в середньому на $5/т порівняно з минулим тижнем і становили $800-864/т. Деякі компанії, зокрема Bialchem Group, робили невеликі знижки для українських клієнтів, щоб підтримати відносини попри жвавий попит у Польщі. Водночас інші постачальники воліли працювати на внутрішній ринок і не знижувати цін. Зі слів учасників ринку, цього тижня продукт не пропонувала компанія Barter. Також про відсутність автообсягів повідомила Venor Polska. «У першій половині листопада ми не пропонуємо ресурс, оскільки продали всі обсяги», — зазначив представник компанії.
Зі слів польських постачальників, попит на газ із боку України низький, тому що високі ціни відсіюють охочих купувати. Крім того, на активність покупців вплинуло впровадження у Польщі з 1 листопада системи електронного контролю вантажних перевезень SENT. «Не всі перевізники наважуються зараз їхати через ризик отримати штраф. Тому є певне зниження продажів», — розповів менеджер польської компанії.
Вартість гуртових партій російської суміші у східних воєводствах Польщі не змінилася й становила 3 150-3 200 зл/т ($788-800/т). Польські компанії вважають, що залізничні відправлення газу з росії остаточно припиняться 11-12 листопада, а решту місяця продукт ще буде надходити автотранспортом. Вартість залізничних партій ПБТ на білорусько-польському кордоні протягом тижня практично не змінилася й становила $600-632/т DAP Брест.
Ціни на російський пропан на польському ринку протягом минулого тижня не змінилися. Автомобільні партії продукту на східних терміналах пропонувалися за 3 320-3 350 зл/т ($832-840/т). Морський пропан у Гданську здешевшав на $10/т, до $825-840/т, через зменшення котирувань і припинення закупівель продукту агрофірмами. З урахуванням доставляння у Малашевичі морський газ коштуватиме 3 470-3 530 зл/т ($870-885/т).
Ціни на ПБТ на литовських ГНС зменшилися на $8-15/т, до $828-846/т, з урахуванням транспорту до українського кордону. Газ дешевшає, оскільки Мажейкяйський НПЗ почав пропонувати його на ринок. Зі слів учасників ринку, автомобільні партії суміші Orlen Lietuva цього тижня відвантажує по $690-700/т. Утім, деякі контрагенти повідомили, що не отримували від компанії пропозиції придбати обсяги.
З латвійських базисів пропозицій газу цього тижня не було. Латвія продовжує вибудовувати логістику постачань неросійського продукту напередодні впровадження ембарго. Представник компанії Latvijas Propana Gaze повідомив enkorr, що 20-23 листопада планується розвантаження вже другого судна з газом зі Швеції на терміналі у Ризі. Нагадаємо, першу морську партію продукту компанія отримала 21 жовтня.
Вартість залізничних партій ПБТ не змінилася й становить до $850-880/т DAP Ізов/Ягодин. Постачальники повідомляють, що попит на газ у вагонах залишається низьким. У жовтні українські компанії імпортували 10,8 тис. тонн LPG залізницею. Менші обсяги було завезено лише у січні, коли споживання перебувало на мінімумі, й у вересні після підвищення акцизу.
Коментарии
Войдите чтобы иметь возможность оставлять коментарии
Войти