В начало

LPG дорожчає в Європі, а Україні загрожує дефіцит

Суттєве зростання цін на LPG у Європі може призвести до дефіциту автогазу в Україні. Таких висновків дійшли в Консалтинговій групі «А-95». Так, алжирська компанія Sonatrach підвищила у лютому вартість пропану до $720/т (+$160 до рівня січня), бутану — до $640/т (+$60).

Прайс Sonatrach є основним ціновим орієнтиром LPG у Середземноморському й Чорноморському регіонах. Тим часом вартість пропану у північно-західній Європі продовжила зростання. Станом на 31 січня котирування CIF ARA становили вже $730/т, що на $185 більше, ніж на початку січня.

З оглядом на суттєве зростання індикативів вартість газу у чорноморських портах Румунії й Болгарії найближчим часом зросте до $880-910/т. У свою чергу пропан-бутанова суміш європейського виробництва на східних терміналах Польщі з урахуванням січневого зростання котирувань АРА може коштувати $840-870/т.

З урахуванням логістики й розмитнення собівартість такого ресурсу на ГНС центральної України складе біля 40 000-45 000 грн/т. Разомі з тим, згідно з даними Консалтингової групи «А-95», мінімальні ціни на автомобільні партії ПБТ у центральних областях під кінець січня сягнули 34 000-36 000 грн/т. Зі слів учасників ринку, фундаментом неадекватно низьких цін є постачання скрапленого газу з країн Балтії, де місцеві трейдери продають суміш російського LPG за цінами на $300-350/т нижчими за ціни на газ європейського походження.

Більше про таке явище як «балтійський мікс» можна прочитати у матеріалі «Європейський газ із російським присмаком».

Його автор аналітик КГ «А-95» Артем Куюн вважає, що здорожчання європейського газу ще більше підвищить попит на дешевий ресурс, виготовлений на базі російського LPG. Разом із тим трейдери, які цураються російського ресурсу, будуть вимушені призупинити імпорт газу європейського походження через його непрохідну ціну.

«Ми вже бачимо уповільнення темпів постачання. Якщо у перші 2 декади січня заходило в середньому 2,9 тис. т газу на добу, то в останню декаду – лише 2,02 тис. т. Це неминуче призведе до дефіциту й зростання цін у лютому», — зазначає А. Куюн.

За підрахунками Консалтингової групи «А-95», доля балтійського газу в січні продовжила зростати. «Виходячи з кількох ознак, зокрема й цін, задекларованих трейдерами на митниці, ми можемо зрозуміти, скільки партій, що йдуть із країн Балтії й Польщі, розбавлено дешевим російським газом. Це від 30% до 40% зараз», — каже Артем Куюн.

Проте можливості терміналів у Литві й Латвії обмежені, тому підвищений попит на їхні послуги вже спровокував зростання ціни на них, і подальші скорочення надходжень неросійського газу в Україну штовхатимуть ціни до рівня європейських портів. «Так чи інакше, найбільше зароблять трейдери, що мають справу з російським автогазом. І в Литві з Латвією, і в Україні», — сказав А. Куюн, додавши, що держава має якнайшвидше вжити заходів для припинення ганебних постачань в Україну нафтопродуктів, які мають у собі російську складову.

Печать

Коментарии

Войдите чтобы иметь возможность оставлять коментарии

Войти