Ціни на дизпальне продовжують зростати, хоча темпи цього процесу набагато повільніші, ніж очікувалося. Тим часом ралі на зовнішньому ринку змінилося стабілізацією, але новим драйвером може виступити валютний курс, який почав зростати. Одне залишилось незмінним — низький попит і більш ніж достатня кількість пропозицій.
У місячній динаміці вартість дизельного пального в Середземномор’ї зменшилася на $19/т (еквівалентно 0,73 грн/л), а на півночі Європи майже не змінилася.
Чого не можна сказати про курс долара. За даними Національного банку України, з 1 по 22 лютого офіційний курс гривні щодо долара зріс на 3%.
«Це істотне зростання, яке впливає на закупівельну ціну на ресурс», — наголосили в одній із великих паливних компаній.
Та попри це, наявність значного обсягу дешевшого ресурсу на тлі низького попиту продовжує стримувати ринок.
«Дизелю було так багато, що бензовози чекали по кілька, щоб злитися. З такою кількістю пального ми зайшли в сезон низького попиту. Тому цей ресурс досі є і його багато», — розповіли в одній із паливних компаній.
В іншій компанії зазначили, що більшу частину ресурсу зараз імпортують за терм-контрактами, хоча оперативної потреби у цих обсягах немає.
Згідно з даними моніторингу Консалтингової групи «А-95», станом на 23 лютого середня вартість ДП в країні не змінилася порівняно з початком тижня і становить 46,50 грн/л.
Основним «годувальником» залишається південь. Після блокування польсько-українського кордону компанії з центральних регіонів країни поновили закупівлю дизпального з цього напрямку.
«Наразі ДП веземо з півдня, але не імпортуємо, а купуємо на внутрішньому ринку. Так дешевше», — зазначив один з імпортерів пального з Києва.
Ажіотаж позначився й на обсягах, які за тиждень зросли на 75%, так й но кількості активних постачальників: їх налічувалось 20, хоча на початку лютого було 12.
Зростання обсягів пропозицій призвело до посилення конкурентної боротьби на цьому напрямку.
Так, станом на 23 лютого вартість ДП на півдні коливалась у межах 43,4-44,5 грн/л. На тижні цікавими цінами відзначилися «Азарес», «Арстак», «Континенталь Трейд», Oil Start, «Пейд». Зі слів наших респонденів, вартість ДП у перелічених була на 0,40-0,60 грн/л нижчою, ніж у середньому по ринку.
Дуже активний «Пейд», який у лютому пришвидшив темп постачань.
На заході ціна на дизель становить 45,9-46,6 грн/л. Цього тижня діапазон цін на цьому напрямку звузився. За мінімальною ціною 45,9 грн/л пропонує ресурс «Мартін Трейд».
Ситуація на польсько-українському кордоні залишається стабільно складною. Окрім блокування автомобільних шляхів, протягом тижня протестувальники робили декілька спроб зупинити залізничний транспорт. Наразі, кажуть наші джерела, імпорт залізницею відбувається стабільно, як немає й особливих сигналів щодо блокування перевезень.
З початку страйку (9 лютого — ek) по18 лютого середньодобовий імпорт дизельного пального автомобільним транспортом з Польщі й країн Балтії зменшився в 2,6 раза, до 0,89 тис. т, порівняно з показником, зафіксованим з 1 по 9 лютого. Водночас середньодобове постачання ДП залізницею зросло на 24%, до 4,53 тис. т.
Зі слів трейдерів, наступного тижня вартість автомобільних партій дизельного пального Orlen Lietuva зменшиться в середньому на $10/т. Наприклад, згідно з даними telegram-каналу компанії «УНТК», станом на 23 лютого вартість ДП на Мажейкяї знизилась на 0,60 грн/л, до 42,60 грн/л
Загалом за 18 днів лютого середньодобовий імпорт дизельного пального становив 14,92 тис. т, що на 7% більше, ніж за аналогічний період січня, й на 15% менше порівняно з аналогічним періодом 2023-го.
* * *
Наразі ситуація на українському ринку ДП стабільна. З урахуванням достатніх запасів на тлі низького споживання ринок залишатиметься волатильним.
Коментарии
Войдите чтобы иметь возможность оставлять коментарии
Войти