1 травня в Україні набудуть чинності положення закону про обов’язкове використання рідкого біопалива у транспортному секторі. Згідно з новими нормами, всі автомобільні бензини, за винятком пального з октановим числом 98 і вище, повинні містити не менше 5% біоетанолу (в об’ємному співвідношенні).
Ця вимога не поширюється на бензини, що закуповуються Держрезервом і Міноборони.
Як повідомили enkorr представники операторів провідних мереж АЗС, вони адаптувалися до нових вимог і вже здійснюють реалізацію бензину з доданим біокомпонентом.
Ставка на імпортний Е5
Більшість великих операторів АЗС обрали шлях мінімізації ризиків і одразу вирішили купувати відповідне пальне за кордоном.
«Імпортовано бензин із вмістом біоетанолу від провідних європейських заводів: Orlen Lietuva і румунського заводу австрійського концерну OMW», — розповіли enkorr у мережі Amic Energy.
Також продають винятково імпортований бензин OKKO, WOG і UPG.
«Блендування етанолу з бензином відбувається безпосередньо на заводі-виробнику в Німеччині, адже технологічне змішування гарантує ідеальну суміш без розшарування», — кажуть в останній.
За даними Консалтингової групи «А-95», у квітні ОККО імпортувала 21 тис. т бензину А-95 Е5 виробництва PKN Orlen, OMV Petrom і Unimot. WOG постачила майже 17 тис. т ресурсу з Польщі й Румунії, UPG — 5 тис. т з Німеччини.
Блендинг в Україні буксує
Як зазначив у коментарі виданню Forbes CEO групи ОККО Василь Даниляк, щоб налагодити в Україні процес змішування біоетанолу з бензином, необхідно модернізувати нафтобази, на яких це має відбуватись, а це значні інвестиції. Поки йде війна, це великий ризик, адже росіяни обстрілюють нафтобази.
Тим часом у полтавській мережі BVS (ГК «Надєжда») кажуть, що технічно готові до змішування біоетанолу з безспиртовим імпортованим бензином (Е0) на своїй території, але стикаються з бюрократичними перешкодами, тому поки імпортують продукт.
«Маємо спеціалізовану установку для додавання біокомпонентів, неодноразово подавали документи на отримання ліцензії — вже сьомий раз отримуємо відмову від ДПІ. Готуємо додаткові документи для подання і подаємо знову», — зазначають у компанії.
У BVS наголошують, що критично важливо розв'язати питання ліцензування внутрішнього виробництва як біоетанолу, так і бензину Е5. «Чим швидше це буде врегульовано, тим більше з’явиться альтернатив на ринку, а отже, і шанс на зниження ціни для споживачів», — додають у мережі.
Як щодо ціни
У компанії Amic Energy зазначають, що додавання біоетанолу до бензину може підвищити кінцеву вартість пального на 40-70 коп./л через додаткову премію, яка враховується у ціновій формулі. Водночас підкреслюють: споживач не відчує цього здорожчання на тлі загальної кон’юнктури ринку і зниження світових цін на нафту.
Поради експерта
Перехід на бензин із біоетанолом вимагає високої технологічної дисципліни, якої далеко не всі АЗС дотримуються, застерігає директор Консалтингової групи «А-95» Сергій Куюн.
З його слів, спирт має властивість активно вбирати вологу, що може призвести до розшарування пального на воду, етанол і низькооктановий бензин. Щоб уникнути таких наслідків, необхідно ретельно очищувати резервуари нафтобаз і АЗС, бензовози, а також постійно контролювати якість суміші за допомогою маркерів води.
«У великих мережах ця робота тривала останній місяць мінімум. Не знаю, що роблять (у цьому напрямку — ред.) так звані економмережі й інші периферійні гравці», — пише експерт.
Куюн радить у перші два місяці утриматися від купівлі надто дешевого бензину. Особливо не варто заправлятися з так званих «бочок», де дотримання технологічних стандартів гарантовано відсутнє. Якщо ж виникнуть проблеми з пальним, експерт рекомендує зберігати чеки й звертатися до продавця.
Коментарии
Войдите чтобы иметь возможность оставлять коментарии
Войти