В начало

Ф’ючерси на нафту завершать III квартал в мінусі вперше за останні два роки — експерт

Квартальне падіння цін на нафту в 3 кв. 2022 р. буде першим за останні два роки, зазначає старший віце-президент з енергетики британської філії RJ O'Brien Limited у Лондоні Олег Гірко.

«Третій квартал 2022 року буде першим за останні два роки, коли нафтові котирування закриються нижче. Навіть очікуване зниження видобутку від ОПЕК неспроможне переважити негативні прогнози рецесії», — каже експерт.

Разом із цим, за його спостереженнями, через посилення долара проти світових валют відбувається значний тиск на нафту, як, зрештою, й інші ф'ючерси товарно-сировинної бази.

«Від цього найбільше постраждають малорозвинені країни. Наприклад, у Монголії валютні ресурси лише протягом серпня впали на 40%», — каже Гірко.  

Окрім того, він зазначає, що очікуване ембарго на російський ресурс змушує північноєвропейських споживачів скуповувати дизель у терміновому порядку.

«Total купив щонайменше вісім карго дизеля та 0,1% газойлю за останні десять днів. Гуртовики у Гамбурзі уклали контракт на постачання 250 тисяч тонн з АDNOC. Рівень експорту з приморська у вересні впав на 39% порівняно з серпнем, до 155 тисяч барелів на день (б/д). У той же час загальний обсяг експорту дизеля з рф впав лише на 1%», — повідомляє він із посиланням на дані Vortexa.

Олег Гірко також зазначає, що страйки на НПЗ у Франції призвели до зростання календарного спреду на газойлі. З його слів, у той час як у п'ятницю, 23 вересня, жовтневу позицію можна було отримати у листопаді за $35/т, то сьогодні це вже коштує $50/т.

«Спекулятивні позиції містять майже 20 тисяч лотів (2 млн т), і їх всі доведеться відкупити за наступну неділю. Само собою, що структура газойлю позначається на котируваннях Platts — авіапальне, дизель, 0,1% газойль», — розповідає Гірко.

Більше того, вже сьогодні у французьких містах Ліон і Гавр спостерігається дефіцит дизпального на окремих АЗС.

Водночас, із його слів, американські законодавці розпочали обговорення проєкту використання національних нафтових резерів для активної торгівлі з метою отримання прибутку.

«Закон дуже глибокодумно назвали «Buy Low and Sell High Act», й на меті він має активну торгівлю в межах 350 мільйонів барелів. Прибуток від торгових операцій має піти на розвиток інфраструктури для електромобілів. Ну, чи чогось іще», — підсумував експерт.

Печать

Коментарии

Войдите чтобы иметь возможность оставлять коментарии

Войти