В начало

Ціна на дизель різко зросла через котирування

13 січня вартість дизельного пального у гурті різко зросла через суттєве здорожчання газойлю на лондонській біржі, ф’ючерси на який, згідно з даними Investing.com, б’ють рекорди останніх шести місяців, досягнувши позначки $756/т (на 13:20 13 січня).

Через очікування впливу санкції США на експорт російської сирої нафти у Китай з Індією ф’ючерси на нафту зросли до найвищого рівня за понад чотири місяці й торгуються вище від $81 за барель.

Як пише Reuters, експорт нафти з рф серйозно постраждає від нових санкцій, що змусить Китай з Індією, найбільшого й третього за величиною імпортерів нафти у світі відповідно, отримувати більше сирої нафти з Близького Сходу, Африки й Америки, що підвищить ціни й вартість доставлення, сказали трейдери й аналітики.

Ще минулого тижня ф’ючерси на газойль взяли курс на зростання. У другій половині дня 10 січня вони досягали +/- $734/т. Але тоді більшість українських трейдерів не поспішали переглядати свої ціни через низьку активність на ринку.  

Згідно з моніторингом Консалтингової групи «А-95», за день середня вартість дизпального у країні зросла на 1,43 грн/л, до 47,87 грн/л. Окремо у трейдерів здорожчання дизелю досягало 2,8 грн/л.

Динаміка гуртових цін на дизель в Україні у січні 2025 р., грн/л

На півдні, який є основним хабом з постачання ресурсу в країну, ціни на пальне становлять 46,50-47,20 грн/л. «Діапазон, за яким готові купувати, нижче від прайсового: 46,30-46,50 грн/л», — розповів один із південних трейдерів.

З нинішнім рівнем ф’ючерсів премія до прайсових цін на півдні становить $66-82/т, що не залишає імпортерам маржі.

На заході ціни варіюються у діапазоні 47-48,60 грн/л залежно від області. У компаніях приріст становив 0,45-2,10 грн/л. Зі слів одного з трейдерів, ресурс вище за 48 грн/л продається важко.

«На заході попиту майже немає незалежно від ціни. Всі бояться купувати через сподівання на зменшення вартості. Але навіть після сьогоднішнього зростання ціна на внутрішньому ринку залишається нижчою на новий ресурс. А з закінченням старих залишків різниця між ними буде звужуватись», — зазначив засновник компанії «Мартін Трейд» Володимир Порайко.

Печать

Коментарии

Войдите чтобы иметь возможность оставлять коментарии

Войти