Ціна транспортування скрапленого природного газу (СПГ) через Атлантичний океан досягла найвищого рівня майже за два роки. Причиною стало розширення експорту з Північної Америки, що спричинило зростання попиту на танкери.
Спотова ставка оренди судна для перевезення СПГ з США до Європи 17 листопада зросла на 19% — до $98 250 на день. Це найвищий показник із січня 2024 року, згідно з даними Spark Commodities, яка відстежує ціни на доставлення. Вартість оренди танкера в Тихому океані також зросла — на 15%, до найвищого рівня більш ніж за рік.
Це різкий розворот для ринку, який більшу частину року демонстрував мінімальні ставки через надлишок доступних суден. Видобуток у Північній Америці стабільно зростає — запускаються нові проєкти, що потребує більшої кількості суден для постачання палива у Європу з Азією.
За даними Bloomberg, 30-денна середня ставка для експорту СПГ з Північної Америки зросла майже на 40% від початку року.
Зростання фрахтових ставок може розширити різницю між азійськими і європейськими цінами на газ, оскільки транспортування американських партій до Тихого океану стає дорожчим. Зі слів трейдерів, одна компанія забронювала судно на грудень в Атлантиці приблизно за $100 тис. на день.
Коли ставки були нижчими, частина суден прямувала в Азію, що ще більше посилило дефіцит танкерів в Атлантичному регіоні, зазначають учасники ринку.
Водночас, зі слів аналітика BloombergNEF Хань Вея, сплеск чартерних ставок, ймовірно, вже досяг піка і має «обмежений потенціал для подальшого зростання».
«Щодо пропозиції танкерів СПГ, то ми продовжимо спостерігати активне введення нових суден в експлуатацію, що має стримувати спотові ставки», — сказав він.
Коментарии
Войдите чтобы иметь возможность оставлять коментарии
Войти