В начало

Без Констанци й Моцкави: жовтневі премії на ДП помірно зросли

У жовтень ринок входить без постачань з румунської Констанци й литовської Моцкави, базисів, з яких забезпечувалося майже 30% імпорту. Але попри випадіння таких великих шматків імпортного пирога, премії на більшості напрямків зросли лише на $1-2/т або взагалі не зазнали змін. Попит іде на спад, а решти джерел вистачає на забезпечення потреб ринку.

Премії на залізничні партії у польських трейдерів на умовах DAP Мостиська зросли на $1/т, до $60-62/т до котирувань CIF NWE без ескалації.

«Жовтневий обсяг з моря вийшов на півдолара дорожчим, тож ми переклали це підвищення у ціну покупця», — сказали в Unimot. При цьому поспекулювати на ремонті Мажейкяйського НПЗ не вийшло, оскільки клієнти не були готові платити більше.

З термінала PERN у Дембогоже поїзди з паливом продали за $24-30/т до котирувань CIF без ескалації, що зіставно з вересневими умовами ($24-29/т).

Націнки ORLEN на терміналі в Журавиці становили $65-66/т, за оцінками учасників ринку.

Премії на автомобільні партії ДП з постачанням у жовтні зі східних польських терміналів не зазнали змін і становлять +$47-65/т до котирувань CIF NWE без урахування ескалації. Продажі в авто планують компанії Unimot, Solumus і Oktan Energy. При цьому Anwim не пропонуватиме дизель на український ринок уже другий місяць поспіль.

«Паливо, яке ми купуємо на морі, виходить дорогим для українського напрямку. Найбільш імовірно, ми припинимо продажі до кінця року», — заявили в компанії.

У жовтні ORLEN Lietuva не виділила жодної тонни залізничного ресурсу для українського ринку. Ймовірно, у початкових планах литовського виробника були якісь продажі, але вересневий технічний збій не дозволив створити достатнього запасу нафтопродуктів на період капітального ремонту, що стартує на початку жовтня. Нагадаємо, у вересні вагони з дизелем з Моцкави відвантажувалися з націнкою $27-28/т до котирувань CIF NWE.

Утім, скороченням постачань з Литви ніхто на ринку не переймається, бо дружне плече допомоги підставив польський ORLEN і щецинські постачальники. Нікуди не подівся й продукт MOL. Зі слів учасників ринку, на жовтень гуртові партії з Угорщини на базисах продажу пропонуються за $103-115/т до CIF NWE.

Відсутність залізничних постачань від ORLEN Lietuva — це дрібниці порівняно з тим, що відбувалося на півдні в останню декаду вересня. По медійних рейках санкції, що назрівали проти індійського дизелю, дісталися паливного термінала в Констанці. Через це його оператори були змушені припинити продажі.

«Продажі не планували, бо всі розгублені й не знають, що робити», — сказав представник Euronova. Інший резидент Констанци також повідомив, що чіткого плану дій поки що немає. Втім, певний обсяг палива з Румунії в Україну все ж таки поїде. Компанія Oscar Downsteam планує відвантажити близько 10 тис. т упродовж жовтня, але не з Констанци, а з внутрішніх базисів.

«У нас шість нафтобаз у різних кутках Румунії, й ми постачатимемо неіндійський продукт», — повідомили в компанії.

Поки постачальники з Констанци перебувають на лаві запасних, на перший план виходять трейдери грецьким паливом. На жовтень гуртові партії було продано з націнками $23-28/т до котирувань FOB Med. Зі слів опитаних трейдерів та імпортерів, у жовтні очікується близько 30 танкерів з Hellenic Petroleum і Motor Oil, це в півтора раза більше порівняно з вереснем. Підвищений попит на танкери сприяв зростанню вартості фрахту з грецького напрямку з $33-35/т, до $38-42/т. Партії дизелю з турецького STAR продавалися від $24/т до котирувань FOB Med і вартістю доставляння $35/т.

Печать

Коментарии

Войдите чтобы иметь возможность оставлять коментарии

Войти