Кілька азіатських нафтопереробних заводів, ймовірно, максимізують виробництво бензину з травня й скоротять виробництво газойлю, заробляючи на вищих прибутках від моторного палива напередодні піку літнього сезону, повідомляє Reuters.
Коригування відбулися після того, як націнки на газойль і авіаційне паливо впали через зростання постачань, оскільки Китай збільшив експорт, а арбітражне вікно в Європу було закрито з початку 2023 року через великі пропозиції на континенті. Тим часом прибутки від бензину відновилися, оскільки трейдери нарощують запаси напередодні сезонного зростання попиту на подорожі з квітня по вересень.
При регулюванні виробництва надлишок пропозиції на ринку газойлю в Азії може знову зменшитися і підтримати ціни.
У тайванській Formosa Petrochemical Corp, одному з найбільших експортерів нафтопродуктів в Азії, компанія планує скоротити виробництво газойлю на деяких установках, таких як установка уповільненого коксування, і збільшити виробництво бензину з каталітичного крекінгу залишкової рідини, сказав Reuters речник Кай Лінь.
«Наші обсяги виробництва газойлю впадуть приблизно на 5%, а вихід бензину зросте на 2-3% у травні порівняно з початковим планом виробництва», — сказав Лінь.
Джерело на індійському нафтопереробному заводі повідомило, що якщо крек-спреди продовжуватимуть зближуватися, існує ймовірність перемикання виробництва.
Комплексна маржа нафтопереробного заводу в Сінгапурі, лідері азіатської маржі нафтопереробки, знизилася більш ніж удвічі, до $3,17 за барель – найнижчого рівня з жовтня 2022 року – із середніх $7,56 в березні.
Ступінь, до якої азіатські нафтопереробники можуть змінювати продуктивність між легкими дистилятами (бензином і нафтою) і середніми дистилятами (газойлем і реактивним паливом), обмежена якістю сировини і каталізатора, згідно з джерелами в галузі, й у середньому становить від 3% до 5%.
Проте нафтопереробники очікують високого попиту з боку Сполучених Штатів, найбільшого світового споживача бензину, якому не вистачає бензину і сумішей, кажуть трейдери.
Зростання виробництва бензину зазвичай супроводжується збільшенням нафти, яку можна використовувати як суміш для бензину або для виробництва етилену і пропілену, які використовуються для виготовлення пластмас.
Згідно з даними Refinitiv, північно-східні нафтопереробники на чолі з Китаєм збільшили виробництво газойлю з вересня до рівня понад 5 млн барелів на добу (б/д) після того, як маржа продукту з концентрацією 10 ppm злетіла до рекордних $71,69 за барель.
Видобуток бензину, з іншого боку, відновився до понад 4 млн б/д у січні, як показали оприлюднені дані.
Коментарии
Войдите чтобы иметь возможность оставлять коментарии
Войти