В начало

«Сова» чи E-tron?


Сергій Куюн, директор Консалтингової групи «А-95»

Дзвінок зранку на телефон:

– Бажаю міцного! Є дві «Сови» за 65, допоможете?

«Мавіки» для одного з підшефних підрозділів купуємо щомісяця. Останнім часом з ними важко, бо «Мавік 3» знято з виробництва, а «Мавік 4» не адаптований під наші цілі. Отже, дефіцит і купуємо переважно б/у. Для нічних дронів («сова») 65 тис. грн – хороша ціна (хоча вона все менше має значення).

Найважче в цьому те, що остання аналогічна закупівля була всього кілька тижнів тому, а минулого тижня комплектували «Вампір» на 120 тис. грн для морпіхів.

Це, бляха, якась нескінченна прірва!

Але кому я буду розповідати про наші тяготи життя, хлопцям під Покровськом? Працюємо, це ж лише гроші.

Але питання інше – коли держава перейде на довгоочікувані військові рейки? Коли будуть мобілізовані всі можливі фінансові ресурси?

Переді мною на світлофорі зупиняється @бейша Audi E-tron. Кажуть, коштує 80 тис. євро. А його «паливний» аналог – Q8, який до дрібниць такий же E-tron – коштує 100 тис. євро. Різниця – майже 900 тис. грн – податки, які держава з незрозумілого переляку пробачає цим прекрасним автомобілям, які типу бережуть природу і всіх нас.

Я не буду зараз з’ясовувати, що і як вони бережуть. Йдемо далі. Я, лошара, на своїй Volvo, щомісяця витрачаю 300 л дизелю і з мене бюджет отримує близько 6 000 грн акцизу з ПДВ (приблизно 20 грн/л).

А прекрасні люди на E-tron та інших «електричках» не платять у бюджет ні хєра. Бариги, що накупили у 2022-2023 роках «безмитних» корит (ще одна блискуча «акція» уряду), хоча б пальне споживають, а ці взагалі нічого.

Якщо порахувати сумарно «ефект», то 155 000 українських електрокарів на місяць «економлять» для бюджету 310 млн грн!!! Тобто якби вони використовували 100 л пального на місяць, бюджет воюючої країни отримував би 310 млн грн щомісяця. І це без втрат при розмитненні 5000 «електричок» щомісяця.

Тільки завдяки «екологічності» ми втрачаємо щомісяця майже 5 000 «Сов».

Я перепрошую, але мені на фіг не впала така екологія й енергозбереження. Мене, нас всіх, наших на передку E-tron захистить? Він скине той вог у вороже укріплення? То на фіг воно нам зараз потрібно? Цей умовний E-tron навіть потім на фронт не відправиш як якусь Navara або «Крузак».

Чим ми займаємось???!!!

Створюємо стратегічний запас пального в той час, коли нафтобаза – першочергова ціль після військової?

Який біоетанол у бензині? Кому це потрібно взагалі? Чому тисячі людей у галузі вимушені займатись цією хернею, а споживачі трястися, щоб нічого не сталося, й спустошувати колонки з А-98/100?

Які норми благополучної сонної Європи з тим псевдочистим повітрям нам потрібно запроваджувати, коли в нас хата палає і вже навіть у протигазі дихати важко? Де ті чиновники, які скажуть: у нас війна, ми цю дурню впроваджувати не будемо?!

Бракує слів, щоб достукатись, і розуміння того, що ще має статися, щоб держава нарешті спрямувала всі ресурси на оборону? Щоб припинила порожні «тилові» витрати й дурні програми під прикриттям євроінтеграції. Якщо ми впадемо, ніякої Європи з її електрокарами, запасами й біобензинами тут не буде, хіба це не зрозуміло?

P.S. Щоранку хлопці з того самого підрозділу 93 бригади скидають життєствердні відео своєї роботи. Це, мабуть, єдине, що здатне підтримувати настрій.

Печать

Коментарии

Войдите чтобы иметь возможность оставлять коментарии

Войти