Згідно зі свіжими змінами до техрегламенту (ТР), в Україні тепер можна законно продавати бензин і дизпальне класів Євро-3 і Євро-4. Зміни майже не вплинуть на імпортні нафтопродукти, бо все йде з Європи, а там нічого, крім Євро-5, немає. Своїм рішенням уряд легалізує пальне з міні-НПЗ.
Зрозуміло, що на «мініках» ніхто не сидів в очікуванні «зеленого світла», й усе, що там могли виробити, вже давно на заправках. У своїй постанові уряд зазначає, що кожна партія пального має пройти оцінювання на відповідність техрегламенту, тобто підтвердити, що це Євро-3, а не Євро-0. Утім, дотримання цієї вимоги наразі ніхто не контролює.
Що це все означає для споживачів? Фактично нічого не змінилося, пальне з міні-НПЗ було на ринку й до війни, але зараз його частка суттєво зросла. Для значної частини українського автопарку Євро-3, а тим більше Євро-4, не несе суттєвої загрози, адже більшість показників мають значення для впливу на екологію. А от зустріч із таким пальним для тендітної сучасної малолітражки з купою електроніки може стати фатальною.
Та не варто втрачати пильність і власниками більш витривалого транспорту. За результатами численних лабораторних досліджень, які ми проводили у 2020-2021 роках, ми нерідко знаходили пальне, що не вкладалося ні в які регламенти. Зараз ситуація як мінімум не краща: тільки за квітень серед знайомих було кілька випадків тяжких пошкоджень двигуна і паливної системи.
Тож усім споживачам пального я б радив більш пильно вибирати для свого авто заправку. Надто власникам сучасних автомобілів. Навіть подвійна ціна не дасть гарантій. Можливо, це привід дати залізному коню відпочити, поки ситуація на ринку стабілізується.
Коментарии
Войдите чтобы иметь возможность оставлять коментарии
Войти